כ'ז טבת עשיית תשובה
בס"ד
ספר חפץ חיים
לשון הרע : קבלת לשון הרע
117 יום
כ"ז טבת
עשיית תשובה
סדר התשובה הרגיל למי שעבר על עבירות שבין אדם למקום הוא : חרטה, וידוי וקבלה לעתיד שלא לחזור על אותו החטא לעולם , מי ששמע ויקבל לשון הרע שסופר על ידי מישהו אחר , צריך לעשות תשובה כסדר זה .
אם משיהו האמין וקיבל את דברי הלשון הרע , כי אז עליו להקדים לשלבי התשובה הנ"ל השתדלות אמיתית לעקור מליבו את הדברים ולשכנע את עצמו שאין הם נכונים ,הדברים תקפים גם כאשר ההלכה מתירה לשמוע גנות לתועלת , אבל אינה מתירה להאמין בה כעובדה ,
באופן כללי , עבירות שבין אדם לחברו אי להן כפרה עד שיבקש החוטא מחילה מהאדם שחטא לו ,אולם דברים אלו אינם אמורים במי שיקבל לשון הרע ,
פירוש הלכה כ"ז טבת מחזור א'
אריכות ימים
ומידה זו מועלת לאדם גם -כן לפעמים להוסיף לו ימים , אפילו אם כבר נגזר עליו שימות ,כדאיתא {ראש השנה יז ,א }במעשה דרב הונא ברה דרב יהושע דחלש ,ועל רב פ]פא לשיולי בה {לבקרו } חזא דתקיף לה עלמא ,אמר להו : צביתו לה זודתא {פרוש תבריכין }, לסוף אתפח ,הוה קמכסיף רב פפא למחזיה , אמר לה :מאי חזית ? אמר לה : מוקים במילה לא תוקמו בהדה ,על -כן צריך האדם להתדבק תמיד במידה הקדושה הזו ,ויהיה לו טוב בזה ובבא.
ספר חפץ חיים
לשון הרע : קבלת לשון הרע
117 יום
כ"ז טבת
עשיית תשובה
סדר התשובה הרגיל למי שעבר על עבירות שבין אדם למקום הוא : חרטה, וידוי וקבלה לעתיד שלא לחזור על אותו החטא לעולם , מי ששמע ויקבל לשון הרע שסופר על ידי מישהו אחר , צריך לעשות תשובה כסדר זה .
אם משיהו האמין וקיבל את דברי הלשון הרע , כי אז עליו להקדים לשלבי התשובה הנ"ל השתדלות אמיתית לעקור מליבו את הדברים ולשכנע את עצמו שאין הם נכונים ,הדברים תקפים גם כאשר ההלכה מתירה לשמוע גנות לתועלת , אבל אינה מתירה להאמין בה כעובדה ,
באופן כללי , עבירות שבין אדם לחברו אי להן כפרה עד שיבקש החוטא מחילה מהאדם שחטא לו ,אולם דברים אלו אינם אמורים במי שיקבל לשון הרע ,
פירוש הלכה כ"ז טבת מחזור א'
אריכות ימים
ומידה זו מועלת לאדם גם -כן לפעמים להוסיף לו ימים , אפילו אם כבר נגזר עליו שימות ,כדאיתא {ראש השנה יז ,א }במעשה דרב הונא ברה דרב יהושע דחלש ,ועל רב פ]פא לשיולי בה {לבקרו } חזא דתקיף לה עלמא ,אמר להו : צביתו לה זודתא {פרוש תבריכין }, לסוף אתפח ,הוה קמכסיף רב פפא למחזיה , אמר לה :מאי חזית ? אמר לה : מוקים במילה לא תוקמו בהדה ,על -כן צריך האדם להתדבק תמיד במידה הקדושה הזו ,ויהיה לו טוב בזה ובבא.