מאמרים וראיונות

פרשת וזאת הברכה

פרשת השבוע | רבקה ראש | ז' אייר התשע"א | 3182 | 0 | |

פרשת וזאת הברכה

וְזֹאת הַבְּרָכָה, אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים--אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל

בפרשה זו מצויים דברי משה האחרונים, ברכה לשבטים וברכה לעם כולו.
כתוב "ברכה", גוף יחיד,למרות שמשה מברך את כל השבטים בברכות
נאמר ברכה-כי כל השבטים הם מכלול אחד שלם.
משה מאציל על כל שבט ושבט ברכה נבואית.
זאת הברכה-זאת הבריכה,בריכת המים. ואין מים אלא תורה.
בריכה אחת ממנה כל השפע.
וכמו שהבריכה מטהרת ממצב של טומאה (לשון אטימות)
כך הברכה משפיעה שפע ומשנה מציאות.

"ויהי בישרון מלך בהתאסף ראשי עם יחד שבטי ישראל:"
ב"ספרי": "ויהי בישורון מלך - כשישראל שווים בעצה אחת מלמטה,
שמו הגדול משתבח למעלה, שנאמר ויהי בישורון מלך,
אימתי?
בהתאסף ראשי עם... יחד שבטי ישראל –כשהם עשויים אגודה אחת, ולא כשהם עשויים אגודות אגודות".

בפרשת '' וזאת הברכה '' רמז לגודל מעלת האחדות בעם-ישראל.
זאת הברכה הפרשה האחרונה בתורה,נקראת בזמן של חג סוכות
החג המסמל את אחדות ישראל,מאוחדים ומאוגדים כארבעת המינים
יושבים בסוכה לזכר הישיבה בסוכות,אחרי יציאת מצרים
וכשיושבים בסוכה ארעית ,תחת כיפת השמיים אנו מעידים שמבטחינו בה'
וחוגגים בשמחה "ושמחת בחגך" ושיא השמחה-שמחת תורה.

בשמחת תורה מסיימים את חמשה חומשי התורה.
הפסוק האחרון - "לעיני כל ישראל" -(האות למד היא האחרונה)
ומתחילים תיכף ומיד מ"בראשית ברא" -(האות בית הראשונה)
ראשי תיבות –לב.מחברים סוף התורה לתחילה,
ומאחדים את "עיני כל ישראל" עם ה"בראשית".
"נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן".
אין התחלה ואין סוף.

לפני הכניסה לארץ ישראל –לב הארצות מבקש משה את ליבן של ישראל.
"שימו לבבכם"
יש לב שמרגיש ויש לב שיודע בבחינת לב לדעת
"ולא נתן ה' לכם לב לדעת".שהשכל לא ידחק את הלב.
שהשכל והתובנות יעברו דרך הלב

זוהי פרידתו של משה "איש האלוהים" מעמו.איש האלוהים כי מחציו ומעלה היה אלוהים.שלא שמר טינה לישראל שבגללם נענש ולא נכנס לארץ ולא די שלא שמר טינה בליבו אלא גם ברך.
ומשה ברך כל שבט בברכה שמתאימה לו ומתרה בהם,
את הלב תשימו.

בסיום הפרשה,סיום החומש:
וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה, וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל, אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה, לְעֵינֵי כָּל-יִשְׂרָאֵל.
לְעֵינֵי כָּל-יִשְׂרָאֵל-ראשי תיבות- כלי
כלי-כהן , לוי , ישראל,.
המהווים כולם כאחד את כלל ישראל.
וישראל-ראשי תיבות-יש שישים ריבוא אותיות לתורה.
כי כל ישראל יש להם חלק בתורה ועל ידי התורה מתאחדין

מעוניינים לפרסם מאמר באתר שלנו? שלחו אלינו את המאמר ובמידה ויימצא מתאים אנו נפרסם אותו - לשליחת מאמר לחצו כאן

תגובות הגולשים



אתר של שמחה
עמוד הבית
דברי הרב אברהם ס. ציון נ"יספר הרב דבש מסלעליקוטי מוהר"ן בשפה ברורהדרושים מתנדבים לאתריצירת קשרתמיכה באתרהיה שותף להפצת האתרשיעורי הרב ברצף (אודיו)לוח שנה עברי / לועזימספרי טלפון ומידע חשובRSS
רדיו קול הנחללוח שידוריםתוכניות מוקלטותהאזנה בטלפון 0722-748748אפליקצייה בAppStoreאפליקצייה בGooglePlayחדשות מוסיקה יהודית
היכרויות לציבור הדתיהרשמה לאתר בחינםמצאו זיווג באתרתמיכה באתרמאמרים משפחה וזוגיותפורום משפחה וזוגיות
חסידות ברסלבפרשת השבועחגים ומועדיםמשפחה וזוגיותטיפים ועצותאמונה והשקפהנקודות טובותתורה ומצוותסיפורים מהחייםפגוש את הרב הילולת הצדיקיםאמרות חז"ל ומשליםמוסיקה יהודיתאומן ראש השנהגולשים כותביםסיפורי ישועות - הצדיק מיבניאל זצ"ל
תורה נביאים כתוביםפרשות השבוע (בתנ"ך)תהיליםפרקי אבותקיצור שולחן ערוך (ליוצאי אשכנז)שמירת הלשון - החפץ חייםתפילות וסגולות
ליקוטי מוהר"ןליקוטי מוהר''ן תנינאקיצור ליקוטי מוהר''ן השלםקיצור ליקוטי מוהר''ן השלם תנינאליקוטי תפילותסיפורי מעשיותליקוטי עצותשיחות הר"ןספר המידותשמות הצדיקיםמשיבת נפש
כל הפורומיםפורום שאלות לרב אברהם ציון נ"יפורום חסידות ברסלבפורום דברי תורהפורום דברי שמחהפורום משפחה וזוגיותפורום חדשות מוסיקה יהודיתפורום חדשות ואקטואליה
תהילים יומישידור ישיר - אומןגלריית תמונותיארצייט יומיהדף היומי מזג האוויר