מאמרים מאת: "הרב רמי פדלון"
![חג הפסח, התש"פ חג הפסח, התש"פ](images/file/image/articles/pasover2020.jpg)
רבי נתן הפנים את הדברים.אנחנו ב"ה נעשה הכל. נבקש ונתפלל שנזכה גם כן להבין, הימים כולם הם היום, היום הגדול הזה נמצא עכשיו ממש - יום הגאולה וביאת משיח.
![פרשת ויחי, התש"פ פרשת ויחי, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
אומר רבינו (ליקוטי מוהר"ן קמא כב, יא) כי "הירידה היא תכלית העליה" - ללמדך שדווקא במקומות הצרים - בירידה - יש גילוי עצום ויש חיות. "ויחי יעקב בארץ מצרים", כי הירידה והסתימה היא דמיון.
![פרשת ויגש, התש"פ פרשת ויגש, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
אומר מורנו רבי נתן: "ויגש אליו יהודה" - זה כלל ישראל, הנקראים 'יהודים' על שם יהודה - שהם נגשים אל צדיק האמת ושבים בתשובה על מכירתו, שהיא פגם אמונת חכמים. (ליקוטי הלכות, תענית ד, ח)
![פרשת מקץ, התש"פ פרשת מקץ, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
אף על פי שתוכחה הוא דבר גדול, ומוטל על כל אחד מישראל להוכיח את חברו, כשרואה בו שאינו מתנהג כשורה, כמו שכתוב (ויקרא יט): הוכח תוכיח את עמיתך, אף על פי כן, לאו כל אדם ראוי להוכיח, כמו שאמר רבי עקיבא (ערכין טז ע"ב): תמה אני אם יש בדור הזה מי שיכול להוכיח; ואם רבי עקיבא אמר זאת בדורו, כל שכן בדור הזה של עכשיו.
![פרשת וישב, התש"פ פרשת וישב, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
כי זה עיקר הניסיון של האדם - שרואה כל מיני מחלוקת וליצנות על צדיק האמת, ומתגבר ולא נותן לה להחליש דעתו, ח"ו, מלהתקרב אל הקדושה; ואדרבא, עושה כל שביכולתו להגיע אל המקום אליו נכסף, ומתגבר כארי כנגד כל הדיבורים הרעים, אחר שמבין באמונה כי הכל לטובתו הנצחית, שתהיה התקרבותו באמת, כמו שאמר רבינו: כִּי אָז, מִי שֶׁמִּתְקָרֵב אֵלָיו - הוּא בֶּאֱמֶת, וַאֲזַי יָכוֹל לְגַיֵּר גֵּרִים, לֹא מִשּׁוּם שָׁלוֹם וָנַחַת, כַּנַּ"ל.
![פרשת וישלח, התש"פ פרשת וישלח, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
מי ששומר על קדושתו ושמח במצוות - בסופו של דבר, תעיד עליו התורה בעצמה שהוא באמת שייך לצדיקי אמת הדבוקים בו יתברך, כמו שכתוב: "ויבא יעקב שלם" - שלם בגופו, שלם בממונו, שלם בתורתו (כדברי רש"י).
![פרשת ויצא, התש"פ פרשת ויצא, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
יעקב אבינו - איש תם, יושב אוהלים (בראשית כה, כז), יוצא מבאר שבע - מקום בו היה עסוק כולו בלימוד תורה (וכמו שביארו חז"ל 'יושב אוהלים' - יושב באוהלה של תורה), לחרן - חרון אפו של עולם.
![פרשת תולדות, התש"פ פרשת תולדות, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
אתה רוצה להתקרב לקב"ה. אתה חוזר בתשובה. יש לך מחשבות טובות ורצונות טובים לגלות את הקב"ה בעולם, ופתאום... תקלה. עולות מחשבות רעות מהעבר, רצונות בלתי מוסברים - "עשו מפרכס לצאת".
![פרשת חיי שרה, התש"פ פרשת חיי שרה, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
דע כי לכל דבר יש תכלית, ולתכלית יש עוד תכלית אחר, גבוה מעל גבוה. למשל, תכלית בנין הבית - כדי שיהא לאדם מקום לנוח; ותכלית המנוחה - כדי שיוכל בכח הזה לעבוד את ה'; ותכלית העבודה - וכו'.
![פרשת וירא, התש"פ פרשת וירא, התש"פ](images/file/image/articles/parasharamifadlon.jpg)
שרוצה אדם לילך בדרכי התשובה, צריך להיות בקי בהלכה; וצריך להיות לו שני בקיאות, היינו בקיא ברצוא, בקי בשוב, כמו שכתוב: 'זכאה מאן דעייל ונפיק' (זהר ויקהל ריג: האזינו רצב); וזה בחינת (תהילים קלט): "אם אסק שמים - שם אתה" - בחינת עייל, בחינת בקי ברצוא; "ואציעה שאול - הנך" - בחינת נפיק, בחינת בקי בשוב (עיין שם).