• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

למה זה קורה לנו

ישועה

New Member
שלום לכבוד הרב שליט"א
אנחנו מאוד נהנים מההרצאות של הרב ברדיו ברסלב, בבקשה תמשיכו לשדר ולשדר ללא הפסקה!
אני פונה אל הרב בבקשת יעוץ והכוונה ואשמח אפילו אם הרב יסכים לפגוש אותי ובעלי.
אני בעלת תשובה, הגעתי מעולם החילוני והיום ב"ה אני חיה לפי תורתנו הקדושה, מקיימת שמירת שבת, טהרה, אוכל כשר מהדרין ומתקדמת בצעדים גדולים עוד ועוד בצניעות. התחלתי לשמור שבת לפני החתונה והטהרה- מההתחלה!
בעלי גם בעל תשובה והוא מאוד משתדל להתקדם, וקובע עיתים לתורה למרות שעובד משרה מלאה (וגם עוזר בבית יחד עם הכול). ביחד אנחנו שומרים את המצוות משתדלים בהידור רב.
החתונה שלנו היתה מאוד שמחה, שנינו אנשים רגישים שסבלנו לא אחת בחיים, וסוף סוף הרגשנו שהגענו לסוג של גן עדן כי יש לנו אחד את השני.
ברגע שהיינו נשואים החלו הקשיים בזה אחר זה. רוצה לציין שלאורך כל התקופה אנחנו בודקים מזוזות תדיר, בעלי בדק תפילין וקנה חדש מהודר כולל רבינו תם, התחלנו לשמור מאוד חזק על כשרות כולל בדיקה קפדנית של חרקים, תורמים לצדקה וגם מקפידים על מעשרות יותר ממעשר, פקדנו ציונים וכן אצל רבנים חשובים רבני הדור הצנועים והמוכרים. אמנם לא היינו עדיין אצל רבי נחמן מברסלב, יש לנו מניעות בנושא. בעלי לא אוהב לצאת מהארץ ואני פוחדת מטיסות, שנינו לא כל כך יודעים איך נסתר שם ומעדיפים לנסוע ליומיים שלושה רק להתפלל ולחזור (בלי שבת) אבל לא מספיק חפשנו משהו כזה.
אציין לכבוד הרבה עכשיו את הקשיים שלנו: קשיים אדירים ביחסי אישות לאורך כל השנים (5 שנים וקצת), לבעלי יש גידול בראש וכבר עבר ניתוח אחד, לי יש מחלה גניקולוגית כרונית המלווה בכאבים ועייפות כרונית, וגם עלי עברו ניתוחים מהחתונה. אין לנו ילדים. חיינו תדיר מלווים אצל רופאים, בדיקות, טיפולים ואנחנו כבר מותשים - קשה לתאר במילים עד כמה!! רוצים כבר להנות מהחיים הזוגיים והמשפחתיים. קראנו רבות שהייסורים באים לכפר על עוונות, לעורר את האדם ויש גם יסורים של אהבה. כל דקה כמעט מחיינו מוקדשת לחסד, למצוות, ותחושה של אוזלת יד- עד מתי לכפר על העוונות ולסבול. ואם לעורר את האדם- אזי- אנחנו דווקא מהאנשים שיום יום משתפרים. נכון, מאוד התחזקנו בשמירת מצוות ואמונה בגלל הבעיות שלנו אבל עד מתי - האם לא נקבל את הנחת. אנחנו בעשור השלושים שלנו- יותר מתקרבים לארבעים.
שאלתי היא מה עוד לעשות מה עוד לחשוב איך לעבור את זה. אני כל כך אוהבת ילדים. לא מסתדר לי בראש שלא יהיו לי...זה כמו פתרון שגוי לתרגיל חשבון. אבל אני יודעת שחשבונות שמיים הם מדוייקים, רק התחושה שלי שלא פייר שזה מצבי.
אנא כבוד הרב, ייעץ לי עצה טובה, כתוב לי משהו מרגיע, ואם אפשר שתראה אותנו- עוד יותר אשמח.
לא אוכל לרשום יותר פרטים של מעשינו כדי שלא יזהו אותי, אבל חיינו מלאים בעשייה ובמצוות.
תודה רבה לכבוד הרב שליט"א!
המחפשת ישועה.
 

breslav

Member
בעזרהי"ת

שלום לכם.
מאוד הצטערתי לשמוע מהסבל הקשה שעובר על שניכם. ובוודאי אין הסבל הזה בא לכפר על עוונות, כי לא עשיתם שום עוון ביודעין, אלא בבחינת תינוקות שנשבו, ובמיוחד שחזרתם בתשובה שלימה אל אבינו שבשמים ואין שום סיבה להכות בכם ח"ו כל כך קשה.
יש נשמות שהערך שלהם גדול מאוד והייסורים שהם עוברים מבטל את הייסורים מאלפים מבני ישראל שאינם יכולים לעמוד בזה. כמו שכותב רבי נתן (תלמידו של רבי נחמן): הצדיקים והכשרים סובלים עניות ויסורים עבור עוונות ישראל בבחינת מה שכתוב על המשיח (ישעי'ה יג) ''אכן חליינו הוא נשא'', דהיינו המשיח סובל חולאים ויסורים בשביל ישראל.
אין מה לחקור ולשאול למה זה ככה, ולמה דווקא אני, יש חשבונות של השכל האלוקי ששום בן אדם לא יכול להבין זאת. לכן יש ללכת באמונה פשוטה, בלי שכל, להאמין שהקב"ה יודע מה הוא עושה ובוודאי הכל בחשבון טוב ולמטרה טובה. וסוף סוף יתגלה לכם האמת איך הוא השתמש בכם לעניין חשוב ושכרכם הרבה מאוד.
מצד שני אין מה להתייאש, וצריך לצפות שיהיה שינוי לטובה. כי ישועת ה' כהרף עין. פתאום מתגברים רחמיו והופכים הכל לצד השני - לצד הטוב.
תרגילו עצמכם יום יום למצוא פינה שקטה, להיות לבד פנים מול פנים מול הקב"ה ולדבר איתו, כמו שמדברים עם חבר טוב שאפשר לספר לו את כל הלב בלי שום חשש. לדבר ולדבר חופשי על המצב, על הרצונות והכיסופים, על הקשיים וההתלבטויות וכו' וכו' על הכל ולהתמיד יום יום. בתחילה ידמה לכם שאתם מדברים אל האוויר, אבל אם תתמידו בעצה הזו, יתגלה לכם מלך הכבוד, ותקבלו חיבוק אוהב מלא רחמנות. כי הרחמנות של הקב"ה היא בעוצמות שאין בני אדם יכולים להבין.
תדברו ותדברו עד שהקב"ה ימלא בקשתכם. ואף על פי שזה יכול לקחת שנים על שנים, עצם הדיבור איתו מעורר קירבה ואהבה שתשרה עליכם בטחון ושמחה.
תפסיקו לרדוף אחרי עוונות (כמבואר בסיפו"מ י"א) ולחפש במה הייתם לא בסדר שבגלל זה עובר עליכם מה שעובר, זה שקר של היצר הרע שרוצה להפיל אתכם בעצבות וייאוש. חזרתם בתשובה נמחק הכל. תאמינו בזה.
תתחילו לחפש את הטוב שיש בכם, תדגישו לעצמכם ותעצימו כל דבר טוב שאתם עושים - אמונה - תפילה - חסד - צדקה וכו' וכו', כל דבר כזה הוא רווח והצלחה נצחית. כי אצל הקב"ה זה נחשב לדבר עצום, ורק אנו מקטינים את ערכנו שזו ענווה פסולה. להיפך תתפארו בכל הדברים הטובים שאתם עושים ואין זו גאווה - זו החיות של האדם (כמבואר בליקו"א רפ"ב).

חיזקו ואימצו כי גדול אבינו ורב חסד להושיע ולא ייטוש את בניו.

אברהם ציון
 

ישועה

New Member
תודה רבה לכבוד הרב אברהם ציון שליט"א.
קראנו ביחד אתמול את התשובה ונשתדל בע"ה למלא את העצות של הרב
ולהמשיך הלאה בלי להכניס את השכל.
נשמח לברכה של הרב (למרות שלא נוכל לכתוב את שמותינו כאן).

ושוב תודה על השידורים המחזקים וגם על השירים בטוב טעם ברדיו קול הנחל.
חודש טוב ובשורות טובות לכל עם ישראל.
 
חלק עליון