• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

שלום לכבוד הרב.שאלה בתורה ושאלה לחיים

גיא N

New Member
שלום לכבוד הרב.
אני מקוה שזה בסדר לשאול שאלות הקשורות לתורה הקדושה.
התחלתי בעז"ה ללמוד חומש,וניסיתי לקרוא ולהבין כמה פעמים,גם את דברי רש"י הקדוש והעיקר שפתי חכמים,אך לא כל כך הצלחתי להבין מה היה ההסכם בין יעקב אבינו ללבן בענין הצאן העקוד הנקוד הטלוא והחום,ואז גם העקודים והברודים הצטרפו. ולא הצלחתי להבין מה הם סיכמו בינהם ומה קרה עם הצאן שנולד ליעקב ואיך יעקב סידר אותם והפריד אותם.אם יוכל כבודו להסביר.

ועוד שאלה לכבוד הרב.
ברוך השם אני חוזר בתשובה,ועל אף שאני יודע שאני רחוק מאד מקיום עצותיו של רבינו כגון התבודדות ושולחן ערוך,אני מקשר עצמי לרבינו כמה פעמים ביום ומחזק עצמי בזקן ובפיאות שהקב"ה זיכני והביא לי מתנה כזאת חן יהודי כזה.
שאלתי היא לרב כיצד להעיר את עצמי בהתלהבות לתורה ולתפילה?
אני עובד בעבודה פיזית וכמעט כל היום על הרגלים,וגם כשאני חוזר אני נכנס לתוך עסקי הבית ועוזר במה דאפשר עם הילדים וכו'.
אני רחוק מאד מתפילה,ועוברים עלי ימים שלמים וחודשים שלמים בלי שחרית מנחה וערבית,ובהרגשה כזאת שקשה לי להחזיק סידור.ואפילו היו ימים ששכחתי להניח תפילין.
ואני קובע עתים לתורה 10 דקות חומש ביום,למרות שבאמת יש לי רצונות ללמוד הרבה תורה גמרא הלכה ספרי רבינו,אבל אני מותש מהנפילות ומהקטנות ומהעצבים על כל העולם שאני לא מצליח,אז אני מחזיק עצמי רק בעשר דקות כדי שתהיה לי איזה אחיזה בתורה,וגם שאבין את מקומי שאין לי איפה לרוץ להיות גדול הדור או איזה רב חשוב.אבל באמת כשאני מסתכל על ספרית הקדש יש לי חשקים גדולים ללמוד הכל,אבל אני לא מכניס את עצמי לזה לכתחילה ואומר לעצמי שהעיקר זה הרוגע והשלוה ומה שוה הלימוד אם בסוף אני מתעצבן ומקפיד על כל הבית איך הם לא מבינים חשיבותה של תורה ולמה מפריעים ומבטלים אותי מלימודי.
שאלתי בתמציתיות היא - האם אני בסדר וזוהי מדרגתי כרגע ואין שום בעיה ואני רשאי להמשיך בדרך הזו,או שעליי להכנס למלחמה ולמסור נפש על התורה והתפילה? בפרט על התפילה-שלצערי הרב אני מאד מתקשה בזה.

תודה על הסבלנות וסליחה על האריכות
 

breslav

Member
בעזרהי"ת

שלום גיא

רבנו אומר שגם הכיסופים ללמוד תורה נחשב לו לימוד. לכן תמשיך לכסוף.

עצתי לעזוב את כל הלימודים ולהתחיל מחדש לשתות עם כפית קטנה מעט ועוד מעט. מציע לך לגרוס בזוהר הקדוש, אפילו בלי להבין, וזה יפתח לך את שערי שאר חלקי התורה. וכן ללכת יום יום עם תהלים להתבודדות וזה יפתח לך שערי תשובה ויספק את נפשך הצמאה להשם יתברך.

לך עם העצה איזה זמן וספר לי איך מרגיש

אברהם
 

גיא N

New Member
מה אומר לך הרב כבר תשו כוחותי.
לא זוהר ולא תהלים אני אומר לך את האמת,הכל טלאים טלאים.איפה אני ואיפה התבודדות.
אני כבר מפתח אדישות ע"מ שזה לא יפריע לי כל הקטע הרוחני אבל זה פחות או יותר משקף את אורח החיים שלי באופן כללי.
הלכתי ליל שבת לבית הכנסת ניסיתי להתפלל וכל הזמן מקננת בי השאלה מה זה הדבר הזה.מה הענין הזה של לקחת סידור ולדקלם ולעשות את עצמי כאילו שזה ממלא אותי,כאילו שזה משמח אותי.כאילו רק לזה חיכיתי.הלא אני פה רק מצד הכפיה,מצד הציווי. ועוד בציבור שהכל נראה כמו הצגה אחת גדולה.וסליחה על הקפידא והקטרוג ודאי שזה רק מצד עצמי ואשריהם ישראל אבל זו הרגשתי.
בכ"א החזקתי את עצמי בכח עד ברכו וברחתי תוך כדי אמירת עלינו לשבח. את שאר השבת העברתי בשינה וניסיתי לשרוד עם השלום בית.
השעה עכשיו בערך שתים עשרה בצהרים,קמתי עם כעסים על כל העולם וניבולי פה ומרגיש שהכל סוגר עלי מבית ומחוץ. עוד לא הנחתי תפילין ולא יודע אם אני אניח היום.
אני מודה לרב על העצות,אבל כנראה שהתורה בדור שלנו ניתנה בעיקר לעשירים ובעלי היכולות שיש להם זמן פנוי להכל והרחבת הדעת ובלי טרדות הפרנסה והעייפות הפיזית והנפשית.
יעלו הדברים כוידוי דברים לפני תלמיד חכם וה' יכפר על כל עוונותי.
רק זו נקודת הזכות שאני מוצא בי שאני יודע שאין שום תחליף לדרך התורה בשביל להגיע לחיים רגועים ושלוים וכל מה שמוכרים בחוץ הכל שקר ומראש אני פוסל את זה.לפחות הקב"ה קיבע לי את המוחין בענין הזה שרק דרך התורה היא הדרך הנכונה על אף שאני רחוק מליישם אותה ומי יודע אם בכלל
 

breslav

Member
בעזרהי"ת

שלום גיא.
בדבריך אתה מזכיר לי את המסלול שעברתי עד היום בדרכי אל הקודש. כל מה שעובר עליך עבר ועובר עלי ועל כל בעל תשובה.
דע לך, שהמדד אינו כמה אתה לומד וכמה אתה מתפלל וכמה אתה מצליח להשיג. זה המדד קיים בחיים הגשמיים. אצל הקב"ה המדד הוא כמה אתה מוכן להתאמץ ולחזור ולהתאמץ להתקרב אליו אף על פי שהוא 'שם לך רגליים' ומכשיל אותך על כל צעד וצעד כדי שלא תצליח להשיג את מאווייך. כך אומר רבנו בליקוטי מוהר"ן ח"ב תורה מ"ח.
כבר טעמת את טעם התורה ובודאי לא תחזור בך כפי שכתבת. עיקר העבודה היא לקום אחר כל נפילה ולהתחיל מחדש. כי כל העבודה הקודמת היתה עבודה לקליפה - עבודה זרה. וזה הטעם שהקב"ה מפיל אותנו בכל פעם מחדש, כי עבדנו בשביל הקליפה של הגאווה, להראות לעצמי שאני מצליח ואני לומד ואני עובד ה' גדול, מהשורה הראשונה. בדומה למי שמתגייס לשייטת או לסיירות על מנת לזכות בכבוד.
דע שתכלית עבודת ה' היא להגיע לענווה להיות כלום, וזה הכיף הכי גדול כפי שטעמת כשנכנסת לאדישות. זה מצב מצויין כאשר אתה מבין שאינך כלום והכל ביד ה' יתברך. לכן תשפיל עצמך לפני ה' יתברך ותודה לו שהכל בידו והוא הכח, ותתחנן לפניו שיזכה אותך לענווה שזו המידה הכי טובה והאמת התכליתית.
אל תשאף להשיג תוצאות ולהגיע לאיזה מדרגות גבוהות בעבודת ה', להיפך תשאף להיות כלום. אני יודע שזה קשה לעבוד בלי גאווה, כי הרי הגאווה היא המנוע שנותן את האמביציה לפעול, אך כאשר יזכה אותך ה' יתברך לענווה, אתה תטעם בחייך את הטעם של הגן עדן, הטעם של להיות כלום.

תתנער ידידי ופתח דף חדש, כי כל המלחמות שאתה עובר עם עצמך בונים לך את הכלים להשגות אלקות - שאין שכר גדול מזה.

בהצלחה
אברהם
 
חלק עליון