breslav
Member
שאלה:
שלום לך כבוד הרב
לאחר שקראתי בנושא צניעות הגוף של האישה מהגבר, התעוררה בי שאלה קשה ... כיצד מתמודדים ומה עושים עם הלבוש הבילתי צנוע בעליל של הנשים ברחובות וכיצד מצליחים להתגבר על מבטיו של בן הזוג האהוב במחשוף ובנשים אחרות...??
תשובה:
שלום לנכבדה. ההתמודדות פשוטה מאוד ובה 100 אחוז הצלחה. אל תנסי לחקות את אלה שברחוב כדי למשוך תשומת ליבו ולהתחרות בהן, אלא להיפך, תשתדלי כמה שיותר לסגור ולהצניע את גופך. שלמה המלך החכם באדם אמר עצה זו: "...לחם סתרים ינעם" ורבנו אמר: המניעות מגדילות החשק. בהצלחה.
תגובת השואלת:
בס"ד
אהבתי מאד את תשובתך, תודה! אכן אקפיד להיות צנועה ובודאי שלא אתלבש כצעירות בנות 16. אך אקשה ואשאל שוב כיצד אתה מציע לי להתגבר ביני לבין עצמי על הקושי והקנאה העולה בי כאשר אני רואה שאחרת עוררה בו סקרנות להביט...?
תשובה:
שלום לנכבדה. קינאתך אינה קינאה שלילית, זה פועל יוצא של אהבה אמיתית, כדברי הזוהר הקדוש: כל אהבה שאין בה קינאה אינה אהבה, לכן מה לך לקלקל האהבה. הביטי על מעשיו כעל מעשה תינוק שמתלהב כשמראים לו סוכריה. אינו עושה זאת במטרה לבגוד בך ח"ו, פשוט המערכת בנויה כך שהיא מתעוררת באופן אוטומאטי ע"י גירויים חיצוניים. זו הסיבה שהתורה הקפידה מאוד על צניעות כדי לשמור על האהבה בתא המשפחתי. עכ"פ העצה בתשובה הקודמת תביא אותו למצב שירצה רק אותך, ובמיוחד כאשר שומרים בדקדוק על ההלכות שבינו לבינה בתקופת הנידה. כי כל פרטי הלכות אלו מעוררות את הבעל לרצות רק את אשתו. "רבי מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה - מפני שרגיל בה, וקץ בה, אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה" (תלמוד בבלי ניד' לא
תגובת השואלת:
שלום לך הרב ציון היקר. אני שמחה שלא הטפת לי על תחושותי ועל הקנאה המתעוררת אלא ציינת שהיא באה מאהבה ואכן זה כך. להביט על מעשיו כעל מעשה תינוק - זה דימוי נפלא! תודה על הסבלנות ועל חוכמת החיים שלך! כל טוב ושבת ברוכה.
שלום לך כבוד הרב
לאחר שקראתי בנושא צניעות הגוף של האישה מהגבר, התעוררה בי שאלה קשה ... כיצד מתמודדים ומה עושים עם הלבוש הבילתי צנוע בעליל של הנשים ברחובות וכיצד מצליחים להתגבר על מבטיו של בן הזוג האהוב במחשוף ובנשים אחרות...??
תשובה:
שלום לנכבדה. ההתמודדות פשוטה מאוד ובה 100 אחוז הצלחה. אל תנסי לחקות את אלה שברחוב כדי למשוך תשומת ליבו ולהתחרות בהן, אלא להיפך, תשתדלי כמה שיותר לסגור ולהצניע את גופך. שלמה המלך החכם באדם אמר עצה זו: "...לחם סתרים ינעם" ורבנו אמר: המניעות מגדילות החשק. בהצלחה.
תגובת השואלת:
בס"ד
אהבתי מאד את תשובתך, תודה! אכן אקפיד להיות צנועה ובודאי שלא אתלבש כצעירות בנות 16. אך אקשה ואשאל שוב כיצד אתה מציע לי להתגבר ביני לבין עצמי על הקושי והקנאה העולה בי כאשר אני רואה שאחרת עוררה בו סקרנות להביט...?
תשובה:
שלום לנכבדה. קינאתך אינה קינאה שלילית, זה פועל יוצא של אהבה אמיתית, כדברי הזוהר הקדוש: כל אהבה שאין בה קינאה אינה אהבה, לכן מה לך לקלקל האהבה. הביטי על מעשיו כעל מעשה תינוק שמתלהב כשמראים לו סוכריה. אינו עושה זאת במטרה לבגוד בך ח"ו, פשוט המערכת בנויה כך שהיא מתעוררת באופן אוטומאטי ע"י גירויים חיצוניים. זו הסיבה שהתורה הקפידה מאוד על צניעות כדי לשמור על האהבה בתא המשפחתי. עכ"פ העצה בתשובה הקודמת תביא אותו למצב שירצה רק אותך, ובמיוחד כאשר שומרים בדקדוק על ההלכות שבינו לבינה בתקופת הנידה. כי כל פרטי הלכות אלו מעוררות את הבעל לרצות רק את אשתו. "רבי מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה - מפני שרגיל בה, וקץ בה, אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה" (תלמוד בבלי ניד' לא
תגובת השואלת:
שלום לך הרב ציון היקר. אני שמחה שלא הטפת לי על תחושותי ועל הקנאה המתעוררת אלא ציינת שהיא באה מאהבה ואכן זה כך. להביט על מעשיו כעל מעשה תינוק - זה דימוי נפלא! תודה על הסבלנות ועל חוכמת החיים שלך! כל טוב ושבת ברוכה.