בס,ד
בחודש טבת 3 תעניות זו אחר זו, על 3 פורענויות שבאו על עם ישראל בימים שמימי , תשיעי, ועשירי בטבת.
התעניתשל השמיני- בה תורגמה התורה ליונית על פי גזירת תלמי מלך יוון , והיה אותו היום קשה לישראלכיום שנעשה בו העגל, לפי שלא היתה התורה יכולה להתרגם כל צרכה ועל כל פניה.
והתשיעי בטבת - שבו מתו עזרא הסופר ונחמיה בן חכליה שהעלו את ישראל מבבל ופרנסו אותם בכל צרכיהם.
במותם, חשכו עיני ישראל שבאותו הדור,ואבדו מהם הרבה דברים שהיו ראויים לקבל משני הפרנסים הטובים האלה.
אלהנקראות תעניות צדיקים ואין מתענים בהם אלא יחידים בלבד.
התענית של העשרה בטבת היא תענית לכל הציבור.-שבו סמך נבוכדנאצר מלך בבל על ירושלים ושם עליה מצור שלוש שנים עד שהובקעה העיר בתשעה לחודש תמוז מן השנה השלישית לתחילת המצור.
(עד כאן מספר התודעה)
השנה הצום יוצא בערב הסילבסטר.....מאת השם....שלא נשכח חלילה מאין באנו...ולאן אנו הולכים...ובפני מי אנו עתידים לתת דין וחשבון.
בחודש טבת 3 תעניות זו אחר זו, על 3 פורענויות שבאו על עם ישראל בימים שמימי , תשיעי, ועשירי בטבת.
התעניתשל השמיני- בה תורגמה התורה ליונית על פי גזירת תלמי מלך יוון , והיה אותו היום קשה לישראלכיום שנעשה בו העגל, לפי שלא היתה התורה יכולה להתרגם כל צרכה ועל כל פניה.
והתשיעי בטבת - שבו מתו עזרא הסופר ונחמיה בן חכליה שהעלו את ישראל מבבל ופרנסו אותם בכל צרכיהם.
במותם, חשכו עיני ישראל שבאותו הדור,ואבדו מהם הרבה דברים שהיו ראויים לקבל משני הפרנסים הטובים האלה.
אלהנקראות תעניות צדיקים ואין מתענים בהם אלא יחידים בלבד.
התענית של העשרה בטבת היא תענית לכל הציבור.-שבו סמך נבוכדנאצר מלך בבל על ירושלים ושם עליה מצור שלוש שנים עד שהובקעה העיר בתשעה לחודש תמוז מן השנה השלישית לתחילת המצור.
(עד כאן מספר התודעה)
השנה הצום יוצא בערב הסילבסטר.....מאת השם....שלא נשכח חלילה מאין באנו...ולאן אנו הולכים...ובפני מי אנו עתידים לתת דין וחשבון.