• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

מתוך ספר "דרך השם"

לירן

New Member
ישנו ציטוט של מסר מהשם ...
סליחה על חוסר הדיוק, זה כרגע לא מולי
"וזנחו אותי, רק שידבקו בתורתי"

אני משווה את האמונה לאש
ואת החוקים לאח יצוקה
וכן, זה נראה הגיוני
כדי שהאש תחזיק מעמד נגד סערות היא צריכה
אח מאבן, יציבה וחזקה
וגם אחרי גלות של 2050 שנה,
יספיקו גחלים לוחשות, ע"מ להבעיר אש אדירה

אבל מה המשמעות לגבי?
בתור אדם מעט רוחני שמתקרב לדת,
להזניח את החלק הרוחני,
ולעבוד על בניית האח?
או שניתן לעבוד עליהם במקביל
ואחד יעזור לשני
 

אשת נח

New Member
בסד

בוקר טוב,שבוע טוב! לירן, elzam013

ר' הונא ור' ירמיה בשם ר' חייא בר אבא אמרי:

כתיב: (ירמיה ט"ז) ואותי עזבו ואת תורתי לא שמרו.

הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו,
מתוך שהיו מתעסקין בה, המאור שבה היה מחזירן למוטב.

(מדרש רבה מגילת איכה)
 

בן ציון

New Member
בס"ד
שלום ...........
יצירה וייצר הם קשורים אחד בשני הקשר לשוני ומהותי כאחד
יש בינהם תלות הדדית של אותיות ופרקטיקה
לכל פעולה יש את המוביל שלה- אחד יותר בגשמי (ארצי) אחד יותר ברוחני
לדוגמא --- כעס מוליד
ככל שהרגש יותר חזק ככה התולדה יותר משמעותית
משתמע מכך שבכדי ליצור יצירה אנחנו צריכים ייצר
ככל שהייצר יותר חזק ככה היצירה יותר יצירתית
משם גם אפשר להבין את הציירים המשמעותיים לדורותנו
לדוגמא --- "דאלי" אחד הציירים המיוחדים, היה בנפשו מעורער
מה שמביא לתדר גבוהה של ייצרים שמולידים יצירות יצירתיות.
כל אחד והיצירה שלו בחיים -- כמו שנאמר בסיפור המעשיה של רבי נחמן --
"בן שפחה ובן מלך שהתחלפו"----- כל כלי והניגון שלו
כך למעשה אפשר לראות את התלות של הגוף הגשמי לנשמה-- הנשמה מושכת למעלה והגוף מושך מטה
היצירה הגשמית מושכת למטה והייצר מושך מעלה
אנו פה למעשה לקדש את החומר להעלות אותו בניצוצות של קדושה, כשם שאנו
מברכים על אוכל כך למעשה אנו מחברים הגשמי לרוחני
מעלים בניצוצות של קדושה, הרי זה תכלית
לקדש, בפשטות tetterelzam030
 

אשת נח

New Member
בסד
בוקר טוב לכם!
ברוך שובך גיא
elzam002

יצירה צרה צורות יצירתיות מתוך יצרים.

חנוכה נתפס כסמל המאבק הנטוש בין יהדות ליוונות,
מהי יוונות ?
יוון מזוהה עם האסתטיקה, כמאמר ריה"ל:
"אל תשיאך חכמת יוון אשר אין לה פרי כי אם פרחים".
יון בתורה הוא בנו של יפת,
כשיפת שוכן באהלי שם,היופי משרת את את היהדות.
מה יחסה של התורה ליופי?
ר' שמשון רפאל הירש ביטא יחס זה בפירושו לפרשת גן העדן:
"'ויצמח ה' אלקים מן האדמה כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל' (בר' ב,ט).
הטבע נוצר על ידי הקב"ה כדי להיות לא רק טוב למאכל, אלא גם 'נחמד למראה'.
וצר?
וציר?
בלי צירים אין לידה,
בלי מצריים אין חירות.
כפי שציינת גיא,יצירה ויצר קשורים בשורשם
 
חלק עליון