התחבר לפורום בעזרת רשתות חברתיות:

ישראל

דברי תורה ואמונה !
אתם מוזמנים להוסיף דברי תורה, חיזוקים, חידושים ועוד !

המנהלים: breslav, אלזם

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 10 מאי 2006, 15:58

" ו
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 10 מאי 2006, 16:09

ישראל-אותיות י'ש ש'שים ר'בוא א'ותיות ל'תורה.

ישראל-ר"ת אברהם,שרה,רבקה(רחל),יצחק ולאה
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 10 מאי 2006, 16:29

משחרב בית המקדש ירדה חולשה לעולם
חולשת הלב, מקום משכן הרוח
וכשהרוח נחלשה
הושפעה ממנה המציאות כולה.
וכמו שהלב מרכז האברים
ישראל מרכז העולם
וכיון שישראל 'לב באברים'
עליו לפעול עם כלל הגוף,כלל האומות
ולהיות 'אור לגויים'
רק כשננקה את הלב בינינו
ונאהב את הזולת ללא סייג
רק אז נביא את הגאולה האישית
גאולת עם ישראל,
וגאולת האנושות כולה.

ישראל נמשלו לזית
שממנו השמן
אותיות נשמה

ר' יוחנן ביאר דבר זה במשל נפלא:
"למה נמשלו ישראל לזית - לומר לך:
מה זית אינו מוציא שמנו אלא ע"י כתיתה,
אף ישראל אין חוזרים למוטב אלא ע"י יסורין"
(כתובות נ"ג)
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 10 מאי 2006, 17:00

כשם שהקב"ה הלביש אדם ואשתו כתנות עור,
כך הקב"ה הלביש את ישראל במצוות תפילין, הנחשבים ללבוש כבוד,
ככתוב ביחזקאל: "פארך חבוש עליך",
וכאשר האדם מניח תפילין, הוא בבחינת:

"וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך"

ואמרו חז"ל "שם ה' נקרא עליך - אלו תפילין שבראש".
כאשר האדם לובש את בגדי העור האלו המסמלים את מלכותו יתברך עלינו,
שאנו ממליכים אותו במה שכתוב בהם "שמע ישראל ה' וגו'",
אזי אנו מתרוממים לאותה מעלה של
"שם ה' נקרא עליך"
והופכים הלבושים להיות "כתנות אור".
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 10 מאי 2006, 20:10

מעשה בגאון מוילנא שהיה יושב מעוטף בטלית ומוכתר בתפילין ועוסק בתורה.
שמעו גנבים שיש זהב וכסף בדירתו של הגאון,
נכנסו שם וביקשו מתלמידיו כסף וזהב. אמרו התלמידים אין לנו לא כסף ולא זהב,
אבל הגנבים לא ידעו שיש כאן תורה ולא זהב וכסף.
התלמידים התחילו לצעוק. יצא הגאון מדירתו ועטוף בטלית מוכתר בתפילין.
כשהסתכלו עליו הגנבים מיד ברחו.
שאלו התלמידים את הגאון:
גם אנחנו לובשים טלית ותפילין למה לא מפחדים מאיתנו,
אמר להם:
כתוב "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך"
אלו תפילין שבראש, לא על הראש אלא שבראש,
שלא שישיח דעתו כל זמן שמונחים על ראשו.
(חמדת המוסר חלק א').
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 11 מאי 2006, 18:35

וזה שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה (ברכות י"א):
תפלין נקראין פאר, שנאמר:
"פארך חבוש עליך".
כמו שכתוב (ישעיה מ"ט)
"ישראל אשר בך אתפאר"
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 11 מאי 2006, 19:31

כתוב בזהר,פרשת 'אמור':איחוד שייך בין שתי יחידות.
ואכן,הקב"ה וישראל,פעמים שהם נפרדים וזה מצב
הגלות,ופעמים שהם מאוחדים וזה עניין היחוד והחירות.
אלא,עם מי ישראל מתיחד?ועונה שם:
"אלא בירושלים דלתתא איקרון ישראל אחד"

ולכן,הגימטריא של"ישראל" "ירושלים"(1127)
זהה לגימטריא של:

"והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד"(1127)
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 11 מאי 2006, 19:37

עצה טובה לישראל,שהנה אמרו חז"ל
שבעולמות העליונים יש עולם אחד שנקרא"כל ישראל",
ושם כלל ישראל בשלימות,ושם אין פגם ואין שליטה
לחטא כלל,וגם שהיחידים חוטאים לפעמים,הרי בעולם
"כל ישראל"אין שליטה לחטא ושם כלם צדיקים כמ"ש:
"ועמך כלם צדיקים"-וכל אדם מישראל אפילו שפגם
הרבה,אם יכלול עצמו ב"כל ישראל"ויאמר לפני כל
מצווה או תפילה"לשם יחוד קודשא..בשם כל ישראל...
הריני בא לקיים מצווה..".וכו',יוכל לקיים ולעשות
המצווה בשלימות כראוי.
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 18 מאי 2006, 15:37

רבי יהודה צבי מסטרעטיו
.הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב " - עם בני ישראל המה בפני עצמם"

יש להם תרי"ג מצוות
וכמה אזהרות וסייגים שבאם ח"ו עובר עבירה ייחשב לו
ויש כמה דברים שלאומות העולם אינם נחשבים לעבירה.
למשל,
אם האדם עובר בראיה או בדיבור וכדומה - לעבירה יחשב לו.
ולאומות העולם אין נחשב זאת לעבירה.
וזאת שאמר הכתוב: "הן עם לבדד ישכון",
שהם עם בפני עצמו,
ובגויים לא יתחשב,
שאין נחשב להם זאת לעבירה.
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 18 מאי 2006, 18:30

"הן עם לבדד ישכון"
כשהוא משמחן משמחן לבדן,
שנאמר "ה' בדד" ינחנו" /דברים ל"ב , ב'/
וכשהאומות בעולם הזה שמחים
הם אוכלים עם כל מלכות ומלכות ואין עולה להן מן החשבון,
שנאמר ובגויים לא יתחשב

מדרש במדבר רבה, פרשה כ', סימן י"ט
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הבא

חזור אל דברי תורה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־29 אורחים