• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

פינת יום הכיפורים

רות וידאל

New Member
בס"ד
<^^<>

<span style='color:blue'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'>זמני יום הכיפורים תשס"ז -</span></span>


<a href='http://www.myhappy.org/1/kipor.htm' target='_blank'>לחצו כאן !!! - יום הכיפורים תשס"ז</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:red'>בס"ד


<span style='color:red'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'>
פינת יום הכיפורים </span></span>




<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=rtyui' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.as ... Name=rtyui</a>



גמר חתימה טובה כל עם ישראל ישועות טובות וצום קל באהבה רות וידאל


<a href='http://shanatova.hostwares.co.il/?name=רות%20וידאל' target='_blank'>http://shanatova.hostwares.co.il/?name=רות%20וידאל</a>




<a href='http://anatweb.com/elul1.htm' target='_blank'>http://anatweb.com/elul1.htm</a>

<a href='http://anatweb.com/yom_kipur2.htm' target='_blank'>http://anatweb.com/yom_kipur2.htm</a></span>
 

אשת נח

New Member
בס"ד
<^^<>

סליחה מחילה כפרה
"סליחה" על עברות קלות,חטאים-לשון החטאה.
"מחילה"-סוג של סליחה חזק יותר,
מחילה לשון מחילות קרקעיות..פשעים.
אנו מבקשים מחילה על דברים ממעמקי נפשינו
מחילה נדרשת היכן שהסליחה לא מועילה.
"כפרה"-לשון כפר-כמו כפורת-כיסוי.
בכפרה אנו מבקשים
מריבונו של עולם לכסות על מעשינו
שיראה את פנימיותינו.
יום הכיפורים הוא יום הכפרה
היום בו נכנס הכהן הגדול
בשעה המקודשת ביותר
ומעל הכפורת הוא מבקש
בשם כלל ישראל כפרה.
 

אשת נח

New Member
כמודעים לחטאנו אנו מבקשים כיפור = כפרה – אמצעי כיסוי
תרנגול כפרות הוא אמצעי הכיסוי-"מכסה" על החטאים וכך הם מוסרים מהאדם עצמו.
או תשלום כופר לפדיון נפשנו.
מרבים בתפילות ופיוטים, שבהם אנו מתוודים
חטאנו לפניך, ומבקשים חנינה = לשון חינם.
מתנת חינם בה הקב"ה כביכול מוחק עוונותינו.

"אבינו מלכנו חננו ועננו כי אין בנו מעשים. עשה עמנו צדקה וחסד והושיענו".


ובאדון הסליחות:
"חטאנו לפנייך רחם עלינו".
רחמים לשון רחם המגוננת על התינוק.
אנו מבקשים מהקב"ה לחזור לרחם האלוהית הראשונית והמגוננת.
 

alia1

New Member
בס"ד,

...<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:eek:range'>התפילה של הרב ארוש לתועלת הציבור</span></span>...


רבונו של עולם,
הריני מוחל לכל מי שהכעיס והקניט אותי או שחטא כנגדי,
בין בגופי בין בממוני בין בכבודי בין בכל אשר לי,
בין באונס בין ברצון בין בשוגג בין במזיד
בין במחשבה בין בדיבור בין במעשה,
בין בגלגול זה בין בגלגול אחר, לכל בר ישראל,
ולא יענש שום אדם בסיבתי.
רבונו של עולם תרחם נא עלי,
ותמחול ותסלח ותכפר לי
על כל מה שהכעסתי והקנטתי והזקתי
ופגמתי או שחטאתי כנגד בני אדם
בין בגופם בין בממונם בין בכבודם
בין בכל אשר להם,
בין באונס בין ברצון בין בשוגג בין במזיד,
בין במחשבה בין בדיבור בין במעשה,
בין בגלגול זה בין בגלגול אחר,
על הכל תמחל לי במחילה גמורה,
ותן בלבם למחול לי
ולכל אחד ואחד מעם ישראל מחילה גמורה
ולא ישאר בלבם שום הקפדה עלינו.

רבונו של עולם,
תן לכל אחד מעם ישראל
לדעת ידיעה בלב שלם
שברוב המקרים שבני אדם פוגעים בהם,
זו סגירת מעגל לסיים תיקון
שיש להם איתם מגלגולים קודמים.

רבונו של עולם,
לב מלכים בידך ולב של כל אדם בידך,
תרחם נא עלינו
ותן בלב של כל אחד מעם ישראל למחול ולסלוח
על כל מה שפגעו בהם בכל אופן מחילה גמורה,
ותן להם אמונה שלמה
לדעת שהכל לטובה
בכדי לעורר אותם בתשובה
ולכפר להם על כל עוונותיהם
ולתקן כל הגלגולים שלהם.

יהי רצון מלפניך השם אלקי ואלקי אבותי
שלא אחטא עוד ולא אחזור בהם,
ולא אשוב עוד להכעיסך, ולא אעשה הרע בעיניך,
ומה שחטאתי לפניך,
מחק ברחמיך הרבים,
אבל לא על ידי יסורים וחלים רעים.
יהיו לרצון אמרי והגיון לבי לפניך, השם צורי וגואלי:

רבונו של עולם,
תרחם נא עלי ותהיה בעזרי שאזכה מהרה לתקן
פגם כל הגזלות שבידי מעודי עד היום הזה.
ואזכה להשיב את כל הגזלות אשר גזלתי,
או את העושק אשר עשקתי,
וכל מה שגנבתי וכל מה שלקחתי בכל אופן שהוא
בין בשוגג בין במזיד
בין באונס בין ברצון,
וכל מיני סיכסוכים בעסקי ממון,
שנשאר בידי איזה ממון
של כל אדם מישראל
על ידי איזה טעות והעלמה
מאיזה משא ומתן וחוב וכדומה,
הן מה שאני זוכר עדין, הן מה שנשכח ממני,
הן מה שאני חייב מגלגולים קודמים,
הכל אזכה לסלק ולשלם לבעליהם חיש קל מהרה.
ותרחם עלי
ותסובב סיבות לטובה
שאפגוש את כל אחד מהם או את זרעם ואחזיר להם
כל מה שבידי ששייך להם,
באופן שלא ישאר בידי ממון ואפילו שוה פרוטה
ששייך לכל אדם בכל העולמות.

ותשפיע לי ברחמיך ממון הרבה,
באופן שאזכה לצאת ידי חובתי
לסלק לכל מי שנגעתי בממונו וחפציו
שום נגיעה בעולם.
ואם חס ושלום יש בידי איזה גזלה וחוב
שאיני יודע בעצמי למי גזלתי,
תעזרני ברחמיך הרבים,
שאזכה לעשות מהם צרכי רבים,
כאשר ציויתנו על ידי חכמיך הקדושים,
באופן שאזכה מהרה בחיי לתקן
ולהחזיר כל הגזלות והחובות שבידי,
ותן בלבם של כל בני אדם
שיש להם ממון שלהם בידי למחול לי מחילה גמורה
על כל הצער שנגרם להם ממני
וגם על הממון שלהם שנשאר בידי.
כי אתה יודע חומר אסור גזלה שנחשב
כאילו גוזל נפשו ונפש בניו ובנותיו,
וכאילו בא על אשת איש.

מלא רחמים, חוס וחמול על נפשי,
ועזרני לתקן פגם כל הגזלות והחובות שבידי,
ותרחיב את ידי,
ועזרני ותזכני לתן צדקה הרבה להפצת ספרי קודש
וקלטות ודיסקים של שעורי תורה
המעוררים את השומעים אותם בתשובה,
שעל ידי זה יגיע לטובות גדולות ונצחיות
לכל אותם בני ישראל
שבממון שאני חייב להם עשיתי צדקות אלו,
כי בוודאי כל אחד ישמח שמחה גדולה,
שבממונו שכבר התייאש ממנו נעשה דברים טובים
כאלו שמגיע על ידם טובה לכלל העולם וגם לו.
וגם שאזכה לתקן על ידי זה פגם הגזלות שבידי
על ידי חמדה,
מה שהייתי חומד ומתאווה את של חברי,
עד שגזלתי אותו על ידי זה,
אנא ה', זכני לתקן זאת על ידי צדקה:
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>הלכות יום כיפורים
2 - כפרות
אחד מהמנהגים המפורסמים של ערב יום הכיפורים הוא מנהג הכפרות, וכך עושים: לוקחים תרנגול זכר על כל זכר מבני הבית, ותרנגולת אחת על כל אחת מבנות הבית. ולמעוברת לוקחים תרנגול ותרנגולת שאולי תלד בן ואולי בת. ובוחרין בתרנגולים לבנים, על דרך שנאמר: "אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו". ובשעה ששוחטים התרנגול, צריך לחשוב שכל מה שעושין לעוף הזה, הכל היה ראוי לבוא עליו, ועל ידי תשובתו הקב"ה מסלק הגזירה מעליו, ונתקיים דוגמתו בעוף הזה. ולאחר מכן המנהג ליתן את מחיר שוויו של הבשר לעניים, בכדי שיהיה להם מה לאכול בערב יום הכיפורים ולאחר צאתו.

ברם חייבים אנו להזכיר שמנהג זה אינו מוסכם על כל הדעות. לדוגמא נזכיר כאן את דברי הרשב"א שהיה אחד מגדולי הראשונים, וגר בספרד, וכך כתב: מנהג הכפרות שעושים בערבי יום הכיפורים, מצאתיו מנהג פשוט בעירנו, עם עוד דברים שנראו בעיני שהם כדרכי האמורי. והרחקתי מנהג זה הרבה, וציוותי לבטלו, ובחסד עליון נשמעו דברי, ולא נשאר מכל זה וכיוצא בו בעירנו מאומה. ועל פי הרשב"א גם השולחן ערוך (או"ח תרה, א) פסק שאין לקיים את מנהג הכפרות. מכל מקום רבים נוהגים לקיימו, וכן כתב הרמ"א שכך נוהגים באשכנז ואין לשנות המנהג משום שהוא מנהג ותיקין. וגם האר"י הקדוש קיים מנהג הכפרות.

ורבים נוהגים כיום לקיים את מנהג הכפרות על ידי צדקה בשווי של תרנגול על כל אחד מבני המשפחה, שבאופן זה יוצאים במידת מה ידי שתי הדעות, שנותנים צדקה כנגד שווי תרנגול, ומנגד אין חשש דרכי האמורי אלא רק תוספת צדקה לקראת היום הקדוש.

3 - בקשת הסליחה
אחת ההלכות מהלכות יום הכיפורים, שאין אפילו פוסק אחד שלא הזכירה, היא ההלכה האומרת, שיום הכיפורים עם התשובה מכפר על כל העברות שאדם חוטא בינו לבין המקום, כמו למשל עבודה זרה, חילול שבת, לבישת שעטנז, אי הנחת תפילין וכיוצא בזה, על כל אלה, אם האדם מתחרט ומתוודה ומקבל על עצמו שלא יחטא שוב, הווידוי עם כוחו המיוחד של יום הכיפורים, מועיל לו בכדי לכפר על עוונו (ולעיתים, בעברות החמורות, גם היסורים מצטרפים לכפרת העוון).

אבל בעברות שבין אדם לחברו, כמו למשל, המלבין פני חברו, או המספר עליו לשון הרע או רכילות, וקל וחומר אם הוציא עליו שם רע, או הזיק לו בגופו או בממונו, אפילו אם ירבה האדם בתפילות ובתחנונים, ויצום ויסגף את גופו מצער, לא יועילו לו לא הסיגופים ולא יום הכיפורים, כל זמן שלא ילך ויפייס את חברו.

ומהלכה זו נתפשט המנהג שמבקש אדם מחברו לפני יום הכיפורים סליחה ומחילה. אבל העיר על מנהג זה השל"ה הקדוש, שאין הכוונה שכל אחד ילך לאוהביו ולחבריו הטובים ויבקש מהם מחילה, והם כמובן יאמרו לו שהוא כלל וכלל לא פגע בהם, אלא העיקר הוא לילך דווקא אצל אלו שקיים חשש שנפגעו ממנו, והיחסים ביניהם אינם כשורה, דווקא איתם צריך להתפייס לפני יום הכיפורים, ומהם ראוי לבקש בכנות סליחה ומחילה.

4 - רחיצה
אחד מחמשת האיסורים שחלים ביום הכיפורים הוא איסור הרחיצה, ולפני שניכנס לפרטי ההלכה, יש מקום להזכיר שישנה מחלוקת עקרונית בין הראשונים, אם רק איסור האכילה והשתייה אסור מן התורה, ואילו שאר ארבעת האיסורים, וביניהם איסור הרחיצה, אסורים מדברי חכמים, או שכל חמשת האיסורים הם מן התורה.

נחזור לאיסור הרחיצה. ראשית צריך לדעת שאין הבדל בין רחיצה במים חמים לרחיצה במים קרים. ברם כל איסור הרחיצה הוא דווקא כאשר מטרתה לתענוג או הנאה, אבל רחיצה שנועדה לנקות לכלוך מותרת.

ולכן אדם שנתלכלכו ידיו בבוץ מותר לו לנקותם על ידי מים, אבל יקפיד לרחוץ רק את ידיו. וכן אם נתלכלך מקום אחר בגופו, יכול לרחוץ את אותו המקום בלבד. וכתב המשנה ברורה, שמדין זה משמע, שגם אם האדם הזיע הרבה, והדבר מפריע לו מאוד, מותר לו לרחוץ את מקום הזעה ביום הכיפורים. אך אם אין הדבר מפריע לו כל כך, יש להחמיר, וזאת מפני שיתכן ורחיצה זו כבר יצאה מגדר של רחיצה לצורך הסרת ליכלוך ונכנסה לגדר של רחיצה לשם תענוג האסורה ביום כיפור.

5 - אכילה בערב יום הכיפורים
אין לנו שום יום בשנה שיש בו מצווה לאכול, אמנם בליל הסדר יש מצווה לאכול שיעור של כזית מצה, ובליל סוכות יש מצווה לאכול כזית לחם בתוך הסוכה, אבל אין מצווה לאכול ולהיות שבע. ואפילו בשבתות ובימים טובים, אין מצווה לאכול, אלא המצווה היא לענג את השבת ולשמוח ביום טוב, וכיוון שהעונג והשמחה באים בדרך כלל גם על ידי אכילה ושתייה, אנו אוכלים ושותים, אבל אם יהיה אדם שהאכילה תקשה עליו ותצער אותו, יהיה פטור מלאכול.

ורק יום אחד בשנה מצווים אנו על פי התורה לאכול ולשבוע, ומתי יום זה? בתשיעי בחודש תשרי, הלא הוא ערב יום הכיפורים. טעמים רבים נאמרו למצווה זו, ואף שברצוני להזכירם, הזמן אינו מרשה. רק נרמוז שיש כאן ביטוי לשמחה לקראת יום הכיפורים, יום שבו ניתן לשוב בתשובה.

עוד חשוב לציין, שמצווה זו מן התורה, וכל כך גדולה חשיבותה, עד שאפילו ממעטים בתלמוד תורה בערב יום הכיפורים כדי לאכול ולשתות.
</span>
 

gospel

New Member
אהמ יש לי שאלה...
העניין של יום הכיפורים נגיד פעם היה הכהן מקריב קורבן ועושים טקס רחב מאוד ביום הכיפורים וזה היה שנתי והיום צמים וזה גם שנתי אבל זה עניין בפני עצמו...
כאילו העניין הוא זה מה שאלוהים תיכנן מההתחלה כאילו שנעשה חטאים במשך השנה יבוא זמן שנהיה עצובים בגללם ונבקש סליחה ואחרי זה נמשיך לחיות בהם וככה שנה בשנה ללא הפסקה האם זהו רצון אלוהים שנהיה כאלה אומללים??
 

אשת נח

New Member
בס"ד

שבוע טוב גוספל!
אתה שואל אם זה רצון אלוהים,שנהיה כאלה אומללים?..
הממ...
נראה בדיוק הפוך,
בפרשת ניצבים:
"אתם ניצבים היום"..
התורה רומזת במלה "היום"
ל"היום תחילת מעשיך" ל"היום הרת עולם".
הרת-לשון הריון
בראש השנה יש את האפשרות ל'הריון'' חדש
חידוש הברית בין עם ישראל והקב"ה,
וכך חוזר העניין בכל שנה ושנה."ושבת עד ה' א-להיך"

בפרשה מופיעה "פרשת התשובה",
"ושבת עד ה' אלהיך ושמעת בק
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:red'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד

flowzzx <^^<> כל בית ישראל גמר חתימה טובה וצום קל המון ישועות טובות <^^<> flowzzx

באהבה רות </span></span>
 
חלק עליון