• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

המאמר הבא ניתן ללמוד את השגחת השם

רות וידאל

New Member
<span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
המאמר הבא ניתן ללמוד את השגחת השם

אדם חולם חלום , בחלומו מטייל הוא לאורך החוף , והאלוקים עמו, בפאתי הרקיע הבזיקו לנגד עיניו מאורעות חייו, ובצמוד לכל מאורע הבחין בשני זוגות עקבות בחול , זוג אחד היה שייך לו ואילו הזוג השני לאלוקים , כאשר תמונות חיי האחרונות הבזיקו מול עיניו , פנה במבט לאחור להתבונן בעקבות שבחול , הוא הבחין שפעמים רבות במהלך חייו נראו בחול זוג עקבות אחר , הוא גם הבחין שאותן תקופות היו התקופות העצובות ביותר בחייו , הדבר הציק לו , הוא שאל את האלוקים אודות כך :
"אלוקי , הלא בשירתני שמיד שאחליט לצעוד בנתיבך תצעד עימי לאורך כל הדרך , אולם הבחנתי בזוג עקבות אחד בתקופות המצערות והמיוסרות ביותר בחיי,, מדוע דוקא כשהייתי זקוק לך ביותר נטשתני ועזבתני ?"...
והאלוקים השיב מן הדממה:
"בני היקר לי מאוד , אני אוהבך ולעולם לא אנטוש אותך, במשך אותם תקופות של נסיון וסבל בחייך , כשהבחנת בזוג עקבות אחד , היה זה משום שנשאתי אותך על כפי"
{למעלה מן השמש}
"רבים מכאובים לרשע והבוטח בה' חסד יסובבנו"
{תהילים לב,י}
הרשעים שאינם בוטחים בה' , יש להם מכאובים הרבה, כמו שמתאר "חובות הלבבות "את בעלי הכימיאה שהם שרויים בפחד תמידי , ובוטח בה' חסד יסובבנו - יסובבנו דרך חסד, גם כשלא יהיה הגון,

הרשע , כל הבא עליו אינו מקבל באהבה , ונראה בעיניו כמכאוב , והבוטח בה' רואה במכאובים חסד, ולכן תמיד חסד יסובבנו,
גם אם אין לבעל הבטחון ממון הרבה ,הרי זה חסר לו ,
שהעושר אחד מהדברים שרובן קשה ומיעוטן יפה , ופירש רש"י: שמבטלו מלימוד תורה ומגביה ליבו,
{תהילים מעם - לועז}

השם יתברך אותנו תמיד בכל זמן ובכל מצב ,
נאמר כבר : שכאשר באים היסורים צריך להצדיק את הדין עלינו,
"את אשר יאהב ה' יוכיח "{משלי ג,יב} על יסורים שבאים עליו ברור שה' אוהבו ולכן מוכיחו כמו אב שרוצה לחנך בו מוכיחו ולפעמים אף ביסורים שהם כמובן לטובה לעתיד לבוא,</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>בס"ד
"ה' הוא האלוקים ואין עוד מלבדו"
בשורות שלפנינו דבריה הנוגעים ללב של אשה שזכתה לילד לאחר שנים רבות של המתנה , טיפולים מתישים , הוצאות מרובות והמון המון תפילות ותחנונים לפני מלך יושב על כסע רחמים הפעוט ,שנולד מילא בשמחת חיים את בני משפחתו , ברם לדאבון ל , התגלתה אצלו המחלה הנוראה , בעשייטה עבר טיפולים כימותרפיים ומספר ניתוחים וגם כיום במצבו זקוק הוא לרחמי שמים מרובים ,
חז"ל לימדונו שאין חכם כבעל נסיון ואותה אם יקרה חפצה לשתף את כלל הציבור בנסיונה האישי, נסיון אותו עברה בתחום באמונה ...
,,,עמדתי בחדר האולטרא סאונד עם ילדי הקטן, ילד שחיכיתי וציפיתי להולדתו מספר שנים לא מבוטל , עקבתי אחר מהלך הבדיקה השגרתית,
מצפה ומייחלת לתוצאות טובות,
כמו מתוך חלום נחתו עלי המילים ,
"דעי לך , לילדך יש גידול ממאיר "
משאך שמעו אוזני את המילים הקשות לא איבדתי את עשתונותי ואף לא את שיקול דעתי , יצאתי החוצה וקראתי בקול,
נסיון העקידה !
אברהם אבינו עמד בנסיון , וסלל לנו, צאצאיו את היכולת לעמוד במשברי החיים , הוא עמד בנסיון , וגם אנחנו נעמוד בנסיון ,*כי זה רצון ה'*!
*האם אנו קולטות את משמעותן של מילים אלו?!!!
זה רצון ה' ! זהו רצונו *אונו חייבים לכבד את רצונו !
הוספתי והרהרתי
האם בורא עולם שהוא כל יכול , *עשה חלילה , טעות בחישוב !האם אצלו
שייך להגדיר טעות!
חלילה וחלילה ! הס מלהזכיר!
אצל הקב"ה הכל מחושב ומדוקדק ! בתכלית הדיוק!
הואיל והכל אמת ונכון , הרי צריך להיות *כך ממש ! כך ! ולא אחרת !
אז מי אני שאתנגד לתכנון זה ?!
ומי אני שאתקומם למחלה זו?!
מי אני בכלל שאביע את דעתי בנידון ?!
אמת שאני קטנה מאוד, קטנה וחלושה כאותה נמלה עלובה , אבל גם אני הקטנטונת *יכולת לפתע להיות גדולה שבגדולים , ענק שבענקים , אם אני הקטנה אעמוד על רגלי החלושות , ואומר בקול אמיתי וכנה , בקול שיבקע
מתמצית ליבי,
רבונו של עולם ! אתה אמת ! ודברך אמת! וקיים לעד ! את הכל אני מקבלת באהבה , ומצדיקה עלי את הדין ,
בכל בוקר אנו מבקשות בברכות השחר:"ונא אל תביאנו לידי נסיון "הבקשה באה , לא בגלל שהנסיון אינו רצוי ולא טוב , אלא הסיכון הוא - שמא לא נעמוד בו , כמו שאנו מוסיפות ואומרות - לא לידי נסיון ולא לידי בזיון , אבל -אם כבר זכיתי בנסיון , הוא נשלח אלי משמים , ואני חיה איתו על כל שלביו , אז הרבה ונראה בו הזדמנות נפלאה מפז , לקבל קרש קפיצה , לגובהי מרומים , קרש קפיצה , להתעלות רוחנית , ולקירבה מיוחדת אל ה',
בתוך חשכת המחלה האיומה , במעבה האפילה העוטפת את האסון הנורא , מבצבץ באור יקרות- היהלום הנפלא , יקר הערך - עמידה בנסיון, לפיכך נסיק את המסקנה ולאורה נלך כולנו יחד באהבה וברעות ,
לא משנה לך איך הולך,
משנה לך -- איך את הולכת!
איך את מתייחסת , לבורא עולם , בשעת שמחה , ומאידך בשעת משבר, ה' הוא האלוקים ואין עוד מלבדו! הוא עשה הוא עושה לכ המעשים ,
הכוונה בתפילה שמונה עשרה וכל הברכות לדעת שה' הוא ואין מלבדו :הוא נותן חכמה , והא נותן בריאות , והוא לבדו נותן פרנסה , הוא הגואל , והוא לבדו יכול לרפאות וירפא את מחלת ילדי הקט!
"חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה "האם פעם חשבנו עמוק יותר על משמעות מילים אלו:!
חייב - פרוש הדבר חובה!
אין פה בחירה , אין כאן אלטרנטיבה נוספת , רק חובה לקבל בהכנעה ובאהבה ולומר בפה מלא ברוך האת ה' הטוב והמטיב שהבאת עלינו את הצער הזה, כי הכל לטובה ולברכה,
לאחר ששמעתי את בשורת האיוב , על מחלה המקננת בפעוט , שבתי הביתה ושרתי את המילים הקדושות,
"אני מאמין באמונה שלימה", ניגנתי ופזמתי לעצמי בהדגשה , אני מאמין באמונה שלימה , מאמין באמונה שלימה!_ולא באמונה חלקית!
כי אני אני מתנגדת לצרות , למחלות ולבעיות, זאת אומרת שאיני מאמינה באמונה חלקית ! שחלילה , אני לא מסכימה לכל מה שה' זימן לי , אני חלילה , מבקרת את הקב"ה, מגבילה את אמונתי לאמונה חלקית,
וכי אני יותר חכמה , ממי שחלק מחכמתו לבני אדם ?
וכי אני הייתי מבינה לנהל אחרת את העולם ?!
ואז בצר לי , כשמחד אני מקבלת ומצדיקה עלי את הדין , ומאידך נפשי שוקקת לגלגל עלי רחמי שמים מרובים , פניתי ושטחתי את תפילתי לפני בורא עולם , דפקתי על שערי שמים , התחננתי לפני רופא כל בשר , שהוא ברחמיו המרובים ובחסדיו האין סופיים יפנה אל תפילת ביתו במבקשת מאוצר מתנת חינם רפואה שלימה ובריאות איתנה לבנה הקטן,
נזכרתי בקובץ שירים שהתגלגל לידי , מבין שיריו במובחרים נגע לליבי השיר על אודות התפילה ,ואלו מילותיו:
קולי אל ה' אקרא
קולי אל ה' אתחנן
שפתי ילחשו תפילה
וליבי ישמיע קול זעקה
אנא אבינו אב הרחמים !
קרע גזר דין לפנים משורת הדין
וקולות הדמע הולכים וגוברים
זולגות הדמעות ועל דפי הסידור השפכים
וכדי להרגיש מול פני מי אנו עומדים
נשגר בפינו -מול מלך מלכי המלכים,
"שויתי ה' לנגדי תמיד"
קרוב הוא אלי ממש מדהים
נתן לנו ה' מתנה נפלאה
את היכולת להביע בפניו באהבה
מתנה שצמודה רק לחיים
ואינה ניתנת לקרויים מתים
כל זמן שאדם נושם עלי אדמות
יש לו את היכולת לדבר עימדו
&
"ה' הוא האלוקים ואין עוד מלבדו"המשך
תוכן התפילה מוגש כמתנה
כל אחד ובכוונתו הכנה
להודות , להלל , לשבח , ולרומם,
לבקש בקשות ולישועתו לייחל
מחלה כי תבוא כאב כי יציק
אל ה' אקרא ואותנו יחזיק
בידו היכולת לשנות את הכל
להציל את האדם ממאוד לסבול
נדמה ונצייר בשעת התפילה
כי לפינו נצמד צינור מפלדה
הצינור עולה מהפה למרומים
ושם עומד לפני מלך שבמרומים
ודרך הצינור נכנסות האותיות
המילים המשפטים וכל הדמעות
הכוונה שבלב גם היא מצטרפת
ויחד עם כולם עם כל הלב זועקת
למענך ה' להרבות כבןד שמים
הסר מעלינו כל אשזלת ידים !
נשים יקרות ונשנן לעצמינו,
באנו לעולם הזה רק כדי לצרף ולזכך עצמינו בנסיונות, והנסיונות אינם מרפים הם באים בגלים -גל אחר גל , ובתדירות גבוהה , נסיון ועוד נסיון ועוד אחד , ולפעמים - עוד בטרם מסיימים נסיון קודם , כבר הבא בתור נראה באופק,
זה מצבינו כבני אדם , זוהי תכלית בירתינו לעולם הזה, לתקן ולפעול במסגרת הנסיונות שנוחתים עלינו -, עם הכלים להתמודדות שקיבלנו {כלים - דהיינו כישורים ותנאי המצב בהם אנו חיים},
ובשמים , משקיפים מלאכי מעלה עם קדושי עליון , כולם חפצים לראות ולשמוע את תגובתי ,האם קיבלתי את רצון ה' בהכנעה מלאה! אינני מתגנדת ואינני מתקוממת , אז יש שמחה גדולה בעליונים , כביכול המלאכים מוחאים כף אל כף בשמחה ובחדווה אומרים ,
ראו בת ישראל כשרה שזכתה ועמדה בנסיון!
אך אם חלילה הרהרתי ופקפקתי , לא קיבלתי ולא הצדקתי עלי את הדין , אז גרמתי לאכזבה במרומים , עצר ועגמת נפש בפמליה של מעלה , וצערו של הקב"ה גדול ורב , צר לו לראות שלא עמדתי בנסיון שוהא תפר והכין עבורי כל כפצו ומגמתו להראות למלאכיו כיצד מקדשת אותה אשה את שמו יתברך בעולמו בנסיון של החולי הקשה , וכיצד האחרת ונושאת בעוז את נסיונה שלה - בשלום בית, וחברתה - בנסיון של עקרות , רווקות פרנסה וכו' וכו'לכל אלי שעוברות יסורים בחייהן דענה לכן נשים אהובות ף שהיסורים הם אוצר יקר שאותו ניקח לגן עדן , זהו רכוש יקר ערך שאדם צובר לעצמו בחייו עלי אדמות , ולאחר אריכות ימים ושנים , בבוא העת להתייצב לפני בית דין של מעלה ,שם לא יסנגרו עליו ארוחות צהרים שהצליחו במיוחד , גם לא פשטידה יוקרתית , ואפילו לא בונבוניירת שוקולד מעולה , ואם תרצה לחשוב שאולי ילדך המוצלח והחכם במיוחד הוא זה שיועיל לך בדין ,גם זו טעות ילד כשרוני לא יכול להמליץ טוב בעת המשפט ף כי מה שקובע בשמים ,
זה כמה את השקעת כדי להיות יהודיה טובה יותר,
שם לא בודקים את התוצאות ואת ההצלחה , שם בוחנים אך ורק את ההשקעה !
ה' הוא האלוקים ואין עוד מלבדו"המשך
ילד יכול להוולד ברמת רוחנית גבוהה , כבר מינקותו ניכרוים בו סימני גדלות של נשמה גבוהה שירדה לעולם , על הוריו מוטלת החובה להשקיע מאמץ בחינוכו , אבל השקעתם אינה מרובה וגם לא קשה , כי הילד קיבל במתנת חינם , או בזכות אבות , תכונות אופי מיוחדות , מנת משכל גבוהה , כשרון זוהר , וזכרון מבריק וכל השאר
לעומתם ישנם הורים שהשקיעו עשרת מונים בחינוך ילד קשה , ובסיעתא דשמיא הצליחו לקדמו במידות , וביראת שמים קידום שנעשה ללא כעס ללא טרוניה ולבי מרמור ,הרי שפה ההשקעה היתה גדולה עצומה ,
ובשמים מודדים את השכר -לפי הצער ,"כי לפום צערא - אגרע"
{אין זה אומר שלא לשמוח ולהודות ולהוסיף תפילה על ילד מוכשר מלכתחילה , אבל שנדע בברור שהכלל לגבי ילד שכזה - אינו משתנה , כי רק לפום צערא- אגרא}
והלוואי שנזכה כולנו לבנים ולבנות צדיקים וצדקניות, נבונים ומוצלחים מבלי שנצטרך להתייגע קשות בחינוכם ובגידולם,
פרי בשל אינו פרי יצריתי על פרי יצירתי על לעמול ולהזיע כדי לזכות לתוצאות טובות ,הקב"ה משלם שכר טוב עבור העמל ולא עבור התוצאה , כך צריך להיות המבט שלנו , על כל פרט ופרט בחיינו באנו לעולם כדי לעמול "אדם לעמל יולד ", ועמל הינו ללא הרף ובכל תחום מתחומי חיינו בריאות,פרנסה , הכל נמדד באמת המידה של עמל ויגיעה , ומה לנו התלונן כשמוטל עלינו תפקיד של עמל , של השלמה במציאות הקיימת , עלינו להכנע , ולכופף ראש וקומה ולהרים דגל לבן לפני יודע תעלומות ולקבל באהבה , כל מה שנשלח אלינו - מחלה , תאונה , ועד מקרים רבים שכולם בעצם אוסף של נסיונות
בנסיון העשירי של אברהם אבינו , בנסיון העקידה , מגלה לנמו התורה הקדושה כבר בתחילת הדברים "והאלוקים ניסה את אברהם " העומד מן הצד נפעם ונרגש לנוכח גובה הנסיון ,דורשים מיהודי זקן בן 137 שנים , לקחת את בנו יחדיו ,עלם חמודות, המוכתר בכל המידות הטובות ,ולקשור את ידיו ורגליו כמו שעוקדים אייל, להניחו על גבי המזבח , ולשחוט אותו , את הדם שישפך יזרוק הזקן על גבי המזבח , ואח"כ יפנה לנתח את הגופה לנתחים להקטיר אותה באש על גבי המזבח , לנוכח הדברים אדם נפעם ומשתומם ,כיצד בכלל אשפר לדרוש מבן תמותה לעמוד בדרישה שכזו ? אבל - המתח יורד , כי הבורא מודיע כבר בתחילה שמדובר כאן רק בנסיון , והאלוקים ניסה את אברהם,
" ה' הוא האלוקים ואין עוד מלבדו"
ללמדינו , כשם שאנו רואים את מעשה העקירה כנסיון גרידא, למרות שאברהם אבינו לא ידע שמדובר בנסיון , אלא האמין שזה רצון ה' , כך בעצם מתגלגלים הדבריםאצל כולנו , בשעת מעשה , אנו לא מרגישים שמדובר בנסיון , אצל האמת לאמיתה שקיים כאן נסיון- זתו לא , נסיון שחפצים ורוצים ומאמינים שבכוחות שקיבלנו אכן נוכל לעמוד בו בהצלחה ,
בד בבד , נאחז באמונת אבותינו ששפכו שיחם והגיגם לפני הקב"ה, משה רבינו הרבה בתפילות תקט"ו תפילות, נשא כדי לזכות להכנס לארץ ישראל , ולולא שבורא עול ציוהו "רב לך , אל תוסיף דבר אלי",היה משה רבינו ממשיך להפציר , עלינו לדעת , שבתפילה מוצא אדם פורקן לנפשו , היא נוטעת בליבו את באמונה לשאת עינים מייחלות ומצפות לאבינו אב הרחמן שהוא יראה בעיינו ויגאלנו
לאור העובדות , הללו , האם יש לנו לע מה להתלונן שהוללנו קשה?! נדע ונזכור - עולם הפוך אני רואה!
העולם מונהג בבחינת חג פורים , מגילת אסתר מגלה לנו שהכל התהפך :המן הכין את העץ כדי לתלות עליו את מרדכי ולבסוף תלוהו עליו :הוא ביקש להשמיד ,להרוג ולאבד את כל היהודים , ונהפוך הוא ,"אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם ,
גם בעולם הבא , נראה באור אמיתי ונכון את המצב של ונהפוך הוא , כל מה שאנו אומרים פה בעולם הזה - לא!לא!לא! לא יסורים ! לא בעיות !לא עניות !ולא צרות! שם למעלה הדברים נראים אחרת, שם היסורים והצרות הופכים ליהלומים כבדי משקל ואף צועקים בקול ניחר ! כן !כן!כן!כן היו יסורים כן היו בעיות! וכן היו צרות! כל השלילי והכואב של העולם הזה הופך שם להיות בכל פה ולשון - חיובי,
כן!כן! לפיכך , בואו ונשנה את מבטינו המוטעה ונראה באור נכון את החסד שביסורים , נהבין שאונו בונות את הבית האמיתי שלנו לחיי העולם הבא , בית שאינו נבנה מלבנים ומקרמיקות ,אלא, - בנייתו נעשית ממצוות ומעשים טובים , ובמיוחד כשהם נעשים מתוך נתוניםשל צער וכאב,
בואו ונעשה חשבון נפש אמיתי לעצמינו,
האם כך אני חושבת כשמזדמנת אצלי צרוה?
האם אני חיה באמונה תמימה בשעת מצוקה?
או שחלילה , אני מעבירה בשקר את חיי בנקודה זו , ואני עושה תנאי עם הקב"ה שלי זה לא יקרה , ואם קורה , אני מתריסה, מה קורה איתי ?
אבל למעשה עלי לשאול את עצמי - מה קורה עם האמונה שלי?! אם ישנו שינוי וירידה , עלי לעבוד על עצמי באמונה או בבטחון , עד שאחוש ואדע בידיעה מוחשית וברורה- כי אני רק כחומר ביד היוצר ,ותו לא,
מובא בספרים הקדושים שעם ישראל בשעבוד מצרים , שהצרות הציפו את ראשיהם כנהר , ובכל יום התחדשו גזירות חדשות מטעם פרעה ועבדיו ,היו ישראל מתקבצים ואומרים יחדיו:"מזמור לתודה הריעו לה' כל הארץ",

סגולה נפלאה
יקבע בליבו לאמר
אין עוד מלבדו
{ויכוין למה שכתב רבנו חיים מואלוזין}
בספרו "נפש חיים" {שער ג'פרק י"ב}וזה לשונו:
ענין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל מעליו כל דינים ורצונות אחרים שלא יוכלו לשלוט בו , ולא יעשו שום רושם כלל, כשאדם קובע בלבו לאומר :הלא השם הוא האלוקים האמתי , ואין עוד מלבדו , יתברך שום כוח בעול םוכל העולמות כלל, והכל מלא רק אחדותו ,הפשוט יתברך שמו, ומבטל בלבו בטול גמור ואינו משגיח כלל על שום כוח ורצון בעולם , ומשעבד ומבדק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ברוך הוא , כן יספיק הוא יתברך בידו שממילא יתבטלו מעליו כל הכוחות והרצונות שבעולם שלא יוכלו לפעול לו שום דבר כלל,</span></span>
 

רות וידאל

New Member
בס"ד


<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:red'>[]מזמור לתודה</span></span>
[<span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>SIZE=7]
ואם נשאל על מה אמרו "מזמור לתודה "הרי המציאות הייתה קשה משוא ! הם אמרו "מזמור לתודה " על ניסי הגאולה העתידה להיות , כשיגיע עת רצון מלפני ה' יתברך ויגאלם מעמק הבכא , עם ישראל חשו בצורה מוחשית את גאולתם ופדותם מידי משעבדם , והיו מסוגלים לומר בשירה וקול תודה "מזמור לתודה ", וזה גופא נתן חיות לגאולה להוצאה מן הכוח אל הפועל ,
שיהודי נמצא בצרה , עצם אמירת מזמור לתודה מעוררת את הישועה , וכמובן , שעל כל שינוי ושיפור לטובה , עליו להודות ,לשבח ולחלל לה' יתברך על כי לא כלו רחמיו, ולא תמו חסדיו , כי רק אליו נשואות עינינו ,
ובכן , הבה ונזכור תמיד שיש רקיע שמצלם את כל מעשי בני אדם גם כשהוא נמצא במסתרים , כל מה שעשיתי בעודי בחיי, כל הסרט הזה מוסרט חי וקיים בדיוק כפי שאני תיפקדתי ,
ואם ברצונינו עכשיו למחוק חלקים לא נעימים מסרט חיינו אפשר ואפשר אבל רק כל זמן שהנר דולק - ע"י חזרה בתשובה,
ועוד עללינו לזכור את המאמר על שמעי בן גרע , שדוד המלך אמר"אלוקים אמר לו קלל "!
כלל זה נקוט בידינו , כל מה שקורה ! אלוקים אמר שכך יקרה ! כל כספי נגנב ממני במרמה ! ומיד יוקדת בי אש של כעס , וליבי זועק גנב! איך מותר ! אחד מעשרת הדברות ! ושב עלי לזכור , אלוקים רקם לך את הנסיון הזה , והוא גם המנסה אותך במחלת ילדך,
והוא גם הוא , ורק הוא - רפוא - ירפא !!!
במשך זמן המחלה , זמן ממושך שנראה כנצח ניסיתי להטות את כוון מחשבתי , במקום לחשוב על עומק הצער והכאב , חשבתי שבעצם הקב"ה זימן לי עכשיו , בית חרושת למצוות!
בית חרושת של מצוות ביקור חולים , עידוד הילד החולה , יד מושטת לעזר הבכל מצב , בכל רגע ובכל שניה , ומי זוכה לבית חרושת של מצוות ! מצוות ללא הרף ! אלו הם לומדי התורה , המטפלים בחולים , והעוזרים לנדכאים
וכמה מילות עידוד לחולה עצמו ולסובבים אותו משפחתו
הבה ונחשב ערכה של מצווה,
כאדם במיטבתו פחותאו יותר כשהוא מברך ברכת המוציא לחם מן הארץ ,
הרי שאם כוו היטב בברכה יש לו מצווה אחת של ברכה , חברו , אדם שני שלא חש בטוב ,ותוך כדי כאב ראש גם הוא ברך ברכת המוציא , נחשבת לו המצווה פי 100 ויותר, ואם החולה מיוסר עד מאוד , נחשבת לו ברכת המוציא כאלפי , ורבבות מצוות,
ובכן בזאת התנחמו הסובלים והמיוסרים!
וכדי לשבר את האוזן נחשוב שאילו העמדנו אדם שיברך ברכת המוציא אלף פעמים , האם יוכל לעמוד בזה ?וכמה זמן זה יקח לו ?להגיד אלף פעמים בזו
אחר זו ברכת המוציא?
לקיים מצווה מתוך צער - שווה עשרת מונים ! אז יש שכר לפעולתך ! יש תכלית ופיצוי לסבלך!
אם העינים ומחשבה נשואות רק למעלה - לכל יכול =-אפשר לעבור את גלי הים סוערים - כי אתה ה' עימדי!
נשים יקרות ! פתחנה עינים גם בעת צרה ! לראות את הטוב ואת המטרה ! אבותינו , אימותינו וכל צדיקי הדורות עלו לגדולה רק בנסיונות ! יוסף הצדיק היה מחוץ לביתו במשך עשרים ושתים שנה , הוא נלקח לבית סוהר של ישמעאלים על לא עוול בכפו, ולא ליום או יומיים ,ולא לשנה או לשנתיים במשך 12 שנה , יושבת לו צדיק זה בתנאים קשים מנשוא ובלי שום שאלה בלי שום קושיא הכל מאת ה' והכל טובה!
ורק מתוך יסורים ומתוך עמידה בנסיונות הגיעו לדרגתם הנעלה ! יוסף לא יכול היה להתעלות מתוך חיי רווחה !
וכי יכולנו לתאר לעצמינו חיים של עושר וכבוד שעברו על יוסף הצדיק ?ואם כן - מה פה הגבורה? כ"כ קשה לחיות בטוב ובנעימים !
יכולנו לקרוא בתורה הקדושה את פרשת יוסף ואחיו בתיאור של חיי מותרות ! ומכך להתפעל ולהתרגש ?
מה כל ההערכה שלנו לגבורתו העילאית ?ובכן - אך ורק עמידה בנסיון של חיים קשים ! ברצף של סבל , צער ועגמת נפש ועם כל זה אמונה תמימה :"תמים תהיה עם ה' אלוקיך "!
כשאת עוברת נסיון קשה , חישבי על ההזדמנות היקרה שניתנה לך לעמוד בנסיון , ועל ידי כך להתעלות ברמה רוחנית גבוהה , כ"מעשה אבות סמימן לבנים ",

וכך נקרב את הגאולה האמיתית במהרה בימינו אמן ואמן !
"סוף דבר , שכל נשמע , את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור = כי זה כל האדם "!</span></span>
 
חלק עליון