התחבר לפורום בעזרת רשתות חברתיות:

בענין הדיבור

דברי תורה ואמונה !
אתם מוזמנים להוסיף דברי תורה, חיזוקים, חידושים ועוד !

המנהלים: breslav, אלזם

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 09 מאי 2006, 10:18

ישנה גמרא מאירת עינים על השפעת הדיבור על המציאות.
מה שבא לידי ביטוי בדיבור,יונהג משמיים.
חז"ל אומרים:
"מנין שברית כרותה לשפתים?
שנאמר:
"ויאמר אברהם אל נעריו: ש
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי *y@smin* » 09 מאי 2006, 12:22

ידוע כי הדיבור מחיה או ממית.

"החיים והמוות ביד הלשון"

רבי חיים מוולוז'ין כתב:

"וצריך לשקול בפלס מאזני שכלו תחילה,
על כל דיבור ודיבור שרוצה להוציא מפיו". >=@
*y@smin*
משתמש חדש
 
הודעות: 13
הצטרף: 02 מאי 2006, 09:10

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 10 מאי 2006, 15:25

בספרו של הרב זמיר כהן "המהפך",
מסופר על ניסוי מדעי שנערך-שם מוצגת השפעת
גלי הקול על צלוחית מים שנלקחה ממי נהר...
אמירת המלה"מכוער'-ליד אותם המים,
יצרה מולקולות מים כאוטיות(עם עכירות),והמלים
'הערכה','אהבה','נשמה' ו'תודה רבה'-יצרו מולקולת
מים מסודרת.
אדם הוא כ-70% מים.
הכי טוב לפנות לו ישתבח מקום של אמון עיוור
על הדרך שהוליכנו עד היום..........
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 10 מאי 2006, 21:15

אור רב גימטריא שקט.
אם אדם לא מדבר הרבה זוכה לאור רב.
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 11 מאי 2006, 06:57

אמר רבן ש' בן גמליאל:'כל ימי גדלתי בין

חכמים ולא מצאתי טוב לגוף אלא שתיקה'!

מדת השתיקה עולה על הכל!
על 'לא לדבר' אין אף פעם חרטה!
משתיקה אין מתעייפים לעולם. ;)
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 11 מאי 2006, 07:22

שתיקה=גימטריה "בעל תשובה"(815)

איך לא............. ;)
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 11 מאי 2006, 09:05

אמירה ודיבור.
ההבדל בין אמירה לדיבור הוא, שהדיבור הוא עניין גשמי
- החיצוני שבדיבור והוא הדבר הפשוט.
והאמירה היא העניין הרוחני שבדיבור, שהיא הכוונה המכוונת בו.
לכן נאמר בכל מקום: וידבר ה' אל משה לאמר,
שהדיבור הוא פשטות העניין ,
לאמר – להסביר להם שיבינו.
הנה משה לדרגתו הגדולה, מיד בבוא הדיבור אליו הבין תוכן עניינו,
אבל ישראל לא הבינו בדיבור לבד עד שמשה הסביר להם.
לכן אמרו אליו בזה, קרב אתה ושמע את אשר יאמר כפי שאתה מבין מדיבור של מעלה,
אבל אנחנו כעת במדרגה קטנה שאתה תדבר אלינו הדברים כפשטן
אף שלא נבין אותם על עומקם,
ובכל זאת אף שלא נשמע טעמי התורה ומצוותיה נשמעם ונעשם וזהו ושמענו ועשינו.
(עפ"י הגר"א)
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 11 מאי 2006, 11:14

קדושת הדיבור

כל דבר שאסור לעשותו בשבת, אסור גם לומר בשבת שיעשנו בחול.
ואף דיבור חול בשבת החמירו בזוהר (ח"ב דף מז) מאוד משיחת חול בשבת.
ה"פלא יועץ" כתב בזה סברא פשוטה,
שהרי נצטוינו לשבות ממלאכה כשם ששבת מלכנו אלקינו ביום השביעי,
והלא מה היתה מלאכתו יתברך בששת ימים - דיבור,
שנאמר: "בדבר ה’ שמים נעשו" (תהילים לג, ו),
ואם כן, ממלאכתו של ה’, שהיא דיבור,
נצטוינו לשבות אף אנו,
והוא על ידי שנשבות בדיבורנו מדברי חול, וכל דיבורנו יהא קודש ועסק התורה בלבד.
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 11 מאי 2006, 11:22

ותדבר מרים ואהרון במשה על אודות האשה הכושית אשר לקח כי אשה כושית לקח (בהעלותך יב-א)

על זה אמר שלמה המלך עליו השלום
ברוב דברים לא יחדל פשע חושך שפתיו משכיל (משלי י).
ר"ל אם אדם מדבר הרבה לא יתכן שלא יבוא לידי חטא ולא ידבר לשון הרע על חברו.
וזה שחושך שפתיו מלדבר לשון הרע על חברו הוא נבון.
שיש לו דעת, וכשיש לו הכרח לדבר,
כשרואה שהוא בא לספר לשון הרע על חברו, הוא חדל מזה ושותק.
וזהו מה שאומר התנא במשנה באבות
ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה.
ר"ל בדברים הנוגעים לגופו של אדם ולא לנשמתו אין טוב אלא שתיקה,
היינו דיבור הכרחי ביותר,
שכן ברוב דברים לא יחדל פשע.
אבל בדברי הנוגעים לנשמה,
כגון תורה ותפילה או דבר מצוה, שם לא ישתוק, אדרבה, מצוה לדבר.
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 11 מאי 2006, 12:10

בס"ד

תפילה על שמירת הלשון


רבונו של עולם,יהי רצון מלפניך,

קל רחום וחנון,שתזכני היום ובכל

יום לשמור פי ולשוני מלשון-הרע ורכילות

ומקבלתם.ואזהר מלדבר אפילו על איש יחידי,

וכל שכן מלהתרעם על מידותיו של הקדוש ברוך הוא.

ואזהר מלדבר דברי שקר,חנופה,ליצנות,מחלוקת,כעס,גאוה,

אונאת דברים,הלבנת פנים וכל דברים אסורים.וזכני שלא לדבר

כי אם דבר הצריך לעניני גופי או נפשי,ושיהיו כל מעשי ודיבורי

לשם שמים.
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הבא

חזור אל דברי תורה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Tbot ו־44 אורחים