• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

שבוע טוב בית ישראל ישועות טובות

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד

תפילה להצלחה פרנסה ולשאר עיניינים טובים
אליהו הנביא זכור לטוב , אליהו הנביא זכור לטוב , אליהו הנביא זכור לטוב , אליהו הנביא זכור לטוב , אליהו הנביא זכור לטוב , אליהו הנביא זכור לטוב, אליהו הנביא זכור לטוב , {ויכון בשם אגלא }
בבקשה ממך להיות זכותך נמצא ונדרש עמי לרוממני ולגדלני , להקימני ולהדרכיני ולנשאני , ולרפאני ולהחלימני להחיות נפשי , ולהדריכני ולנשאני , ולרפאני ולהחלימני להחיות נפשי , ולהדריכני ולנשאני , ולרפאני ולהחלימני להחיות נפשי , ולהדריכני בדרך הישרה , ולקרבני לעבודתו יתברך שמו, ולהצליחני בדרכי ומעשה ידי , לטהרני ולקדשני ,והצילני ולשמרני מאויבי ומשונאי , ולכבדני ולפרנסני בכבוד, ולהחייני לעבודתו יתברך שמו , ולשמרני ולהדריכני בדרך הישרה ובנתיבי הישר המצוות והתורה והחוקים והמשפטים ולישר מחשבותי ודבורי ומעשי לטובה לעבודתו יתברך שמו ולעשות תמיד מצוות ומעשים טובים , לעסוק כל ימי חיי בדברים שיועילו לנפשי להרהר תמיד בדברי תורה ומעשים טובים וגמילות חסדים ולפארני בפאר וכבוד ולרפאת נפשי ולהסיר מלבי כל מחשבות רעות והרהורים רעים , ולזכרני לטובה כל הימים ולפקדני בישועה ורחמים ולברך א כל מעשה ידי ולקבל תפילתי שאני מתפלל לפניך בכל עת ובכל שעה ולכפר חטאתי ועונותי ולקרב הישועות ובכל מקום שאעמוד תברכני ותבשרני בשורות טובות וישועות ונחמות ותשמיעני ששון ושמחה ונסו יגון ואנחה כדיכתיב :" ופדויי ה' ישבון ובאו ציון ברינה ושמחת עולם על ראשם ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה ובא לציון גואל , בזכותך אליהו , ובזכות כל הצדיקים והחסידים הנזכרים לעיל ובזכות רבי כרוספדאי זכרונו לברכה ורבי יהודה בר אלעאי ורבי יוסי דפקיעין ורבי חיא ובניו ורב המנונא סבא זכותם יגן עלינו אמן , יגן בעדנו שהקדוש ברוך הוא ימלא כל משאלות ליבינו לטובה לעבודתו יתברך שמו לעד וכל חסרוננו ונזכה לראות בניין ביהמ"ק וביאת משיחינו במהרה בימנו אמן .

סגולה בדוקה כל מוצאי שבת לומר את התפילה והדליק נר לצדיק

= ה ק ד ו ש ב ר ו ך ה ו א א נ ח נ ו א ו ה ב י ם א ו ת ך
להקמא שכינתא מעפרא למען ה' יתברך </span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
ס ג ו ל ה ע צ ו מ ה ל כ ל ה י ש ו ע ו ת
כ ו ח ע נ י י ת "א מ ן "


מזונות גפן עץ אדמה שהכל


מזה עשרות שנים נוהג הרב קסלר שליט"א מבני -ברק לסוק בזיכוי הרבים , בחיזוק מצווה כנעיית אמן,
שעליה אמרו חז"ל, :" כל העונה אמן בכל כוחו , פותחים לו שערי גן -עדן "{שבת ק"ט}
הרב קסלר עורך כינוסים הנקראים "נוטרי אמן " לתלמידים בתלמודי תורה וכד' , כל תלמיד מקבל צלחת ע כיבוד הכולל את כל 5 הברכות לפי מג"ע א"ש { מזונות, גפן , עץ , אדמה , שהכל } ו-" וכל תלמיד מברך בתורו כאשר כל הכיתה עונה "ברוך הוא וברוך שמו" לאחר הזכרת שם ה' { לעדות המזרח} ו-
" אמן" בסוף הברכה , במהלך הכינוס מתחזקים בחשיבות עניית אמן כהלכה , דוד סיפורים , משלים ולימוד הלכות , לאחרונה , צחלה התעוררות בהחדרת הנושא למודעות , ובאמת זהו דבר בעתו , כפי שעוררו על כך כל גדולי ישראל שליט"א בשל הגזירות הקשות ומידת הדין המתוחה על כלל ישראל , וציינו בדבריהם את כוח עניית" אמן יהא שמי -ה רבה " בסגולתו לקרוא גזר דין קשה , וחשיבות עניית אמן , שכאמור לע"ל , היינו "המפתח " לגן -עדן .... והמתקת הדינים {על פי הזוה"ק}
"תנופה " נוספת שקיבלה מצווה זו , הייתה לפני כשנה , בעקבות חלם , שחלם , שחלם החברותא של הרב הורוביץ זצוק"ל {המבקש להישאר בעילום שמו} שספר: כי שאל את הרב הורוביץ זצוק"ל "במה ניתן להתחזק לקראת הגאולה "?
ענה לו !" לענות אמן כהלכה " , המסר שהועבר אם כן,
יש להתחזק בעניית אמן !
מורה מבני -ברק ,שראתה כינוסים של "נוטרי אמן " לבנים , שנערכו על ידי הרב קסלר , העבירה את הרעיון אלינו נשות ישראל שהלא מובטח :
"בזכות נשים צדקניות נגאלו- ובזכותן עתידין להיגאל ",
הכללים לעריכת סעודות -אמן :{כל אחת יכולה לשנות ולפתח כראות עיניה}
סעודת - אמן מתאימה לכל גיל ולכל אירוע,
ניתן להכין צלחת עם מג"ע א"ש, את הכיבוד קונה המארחת , יש אפשרות שהכיבוד נתרם ע"י המשתתפות ,
מברכים בסבב לפי סדר הברכות , לדוגמא :אחת המשתתפות מברכת "בורא מיני מזונות" , וכל השאר עונות:

ניתן לכוון את "הסגולות" שבכל ברכה לפי :

"בורא מיני מזונות" -לפרנסה טובה ,"
"בורא פרי הגפן", לזיווג הגון {ענבי הגפן בענבי...}"
"בורא פרי האדמה " -לחיים טובים על פני האדמה ורפואה , "
"שהכל נהיה בדברו " -חיזוק באמונה -תשובה ויראת שמים,

סגולה : מי שזקוקה לישועה תברך אחרונה , כי הכל הולך על פי החיתום , או שכולן , "תורמות" לה את זכות ה- "א מ ן " שלהן , וכשמתרבות הזכויות , מושפע חסד לכולן ולה ,

בסוף הסבב של כל ברכה נושאים תפילה לפי הנושא , בין הברכות לומדים הלכות ומספרים ספורים מחזקים ,

"יהי רצון שיקויים בנו" ובזכות נשים צדקניות עתידין להיגאל"
מצווה לצלם ולשכפל לזיכוי ה</span>רבים
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
מוצאי שבת הבדלה

א}להצלה , לומר לפני ההבדלה הפיוט "אליהו הנביא " עד הסוף {ס"ה}
ב} לפרנסה ,לומר 130 פעם :" אליהו הנביא זכור לטוב "ואח"כ יאמר "פתח אליהו" ,{ראה סידור}
ג}לשבוע טוב, לקרוא "ויתן לך האלוהים " עד "ד' יברך את עמו בשלום,"</span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד

הצלחה ** סגולות עצומות** אריכות ימים
בפרנסה *רפואה ***סדר מלוה מלכה **** לידה קלה
שלמה *עבדו את ה' בשמחה*
תיקון הידוע להינצל מכפירה ומחיבוט הקבר

התפילות למלוה מלכה :

לשם יחוד קודשא בריך הוא שכינתיה על ידי ההוא טמיר ונעלם בשם כל ישראל, הנה אנוכי בא לסעוד סעודה רביעית של שבת , ללות את המלכה וללוות את הנפש היתרה בחינת חיה שבח , המסתלקת עתה, להשאיר ברכה בכל סעודותינו בששת ימי החול ולהשאיר בהם מקדושת השבת ובכן בכוח סגולתה שמרנו כאישון בת עין בצל כנפיך תסתירנו והושיענו מצער חיבוט הקבר ותשכין את נפשנו רוחנו ונשמתנו במשכנות מבטחים , ויהי נועם ד' אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו,
אתקינו סעודתא דמהימנותא שלמתא חדותא דמלכא קדישא ,אתקינו סעודתא דמלכא דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא,

** אברהם יצחק ויעקב איתיין לסעדא בחדיא , דוד מלך ישראל חי וקיים , סימן ומזל טוב יהא לנו ולכל ישראל אמן ! {לומר אותם ג' פעמים}

לומר פרק כ"ג - מזמור לדוד....
מנהגי סעודת דוד המלך :

*יסדר שולחנו במפה לבנה ,
*ידליק 4 נרות - לפי המילה אדם א - אליהו הנביא ד-- דוד המלך
מ== רבי מאיר בעל הנס , והנר הרביעי ידליק לבעל שם טוב הקדוש , מומלץ לשים צדקה בקופה ברגע שמדליק לרבי מאיר בעל הנס ואז צריך לבקש בקשה אחת,

**מקפידים לאכול פת חמה ואומרים :פתח חמין במוצאי שבת מלוגמא לרפואה שלמה לנפש הגוף , ; {לומר ג' פעמים } **סגולה לרפואה שלמה**

***נוהגים לשתות משקה חם ואומרים :חמין במוצאי שבת מלוגמא לשמחה בלב לכל השבוע {לומר ג' פעמים} **סגולה לשמחה בלב לכל השבוע**

*נוהגים לאכול שן של שום שהוא עטוף בקליפתו, לא מקלפים אותו לא ביד ולא בסכין , אלא שמים אותו בפה ומפצחים כמו גרעינים {סגולה נפלאה לפרנסה }
*מומלץ לספר בכל מלוח מלכה סיפור על בעל שם טוב הקדוש ולבקש בלב את כל הבקשות שלנו {בזמן הסיפור}
*לפני מים אחרונים של ברכת המזון נוהגים לספר תמיד את אותו הסיפור שהוא סגולה לפרנסה :

מספרים על יהודי שהלך לבעל שם טוב הקדוש לבקש פרנסה , ושלח לעיר הבירה לחפור תחת הגשר למצוא אוצר , פגש חייט שגם הוא היה צל הבעל שם טוב שאמר לו שאם הוא רוצה פרנסה הוא יכול למצוא בעיר פלונית תחת התנור של פלוני , היהודי הראשון גילה שזוהי כתובתו , רץ הביתה , חפר ומצא אוצר , החייט חפר תחת הגשר ומצא אוצר , נפגשו , הלכו לישראל הבעל השם טוב הקדוש לשאול איך לחלק את האוצר , ורבי ישראל הבעל שם טוב יעץ להם לעשות שידוך בין שתי המשפחות על מנת שהאוצר ישאר משותף

אחרי הסיפור לעשות מיד מים אחרונים ולברך ברכת המזון, </span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
תפארת נשים סיפורים נפלאות על נשים צדקניות

"אשרי יולדתו"
את שרשיהם של גדולי ישראל רבים , אנו מוצאים באמם יולדתם , אמהות יהודיות שמיום שעמדו על דעתן , חלום הקודש שמילא את כל ישותן היה לראות בבן הנולד להן את הגדול בתורה , את המאור שיאיר את שמי העם היהודי , הן שפכו לב כמים בתחינה לבורא עולם שבנם יגדל ויצמח על מבועי התורה והיראה הן חסכו מלחמם כדי לשכור לבן יקיר וכן הלאה ,
אחת מאותן אמהות ,היתה אמו של רבי חיים אלעזר וואקס זצ"ל ,
מרת חיה אמו הצדקנית , הרבתה , מיד עם לידתו , בתפילה שיצליח בנה בלימוד התורה , ללא לאות לקחת אותו מגדול בתורה אל משנהו על מנת שיבכוהו , ואכן גדולי הדור שתהו על קנקנו של הנער הבטיחו לה שלגדולות נוצר ,הוא עצמו מתחייחס בדברי ההקדמה לספרו לברכות צדיקי הדור :" ואם כי לא נתקיימו בי דברי הצדיק , הרי זה בגלל שאף שהכל צפוי ברוח הקדש , מכל מקום הרשות נתונה והריעותי את מעשי"....
אם גדולה זו היתה מסורה כל כולה להצלחת בנה , אל התפילות וברכות הצדיקים צרפה גם מעשים רבים שיקלו על בנה את לימוד התורה , מסירות נפשה הגיע עד כדי כך שכאשר חלה והוא בן ארבע שנים בלבד והרופאים התייאשו מחייו, אמרה בתפילתה להקב"ה שהיא מוכנה לתת מחצית מימי חייה בכדי להציל את חיי בנה ,
ומספר הגאון שכך אכן היה ,תוך שעות ספורות שבה אליו רוחו והחל להתאושש ובד בבד חלתה אמו הצדקת , חודשים ארוכים פרפרה בין החיים והמוות,
עד שהבריאה בחסדי ה',
היא דחפה אותו ליטול על עצמו את עול הרבנות, כאשר היא ממשיכה לדאוג לו ככל יכולתה ולסייע לו בעול טורח הקהל והשררה , גם על כך מספר הגאון בשבחי אמו , בראשית דרכו ברבנות עמדה לימינו, רבה את ריבו ואף נלחמה באחד מתקיפי הקהל שמירר את חיי הרב הצעיר , כתוצאה מריב זה , חלתה והלכה לבית עולמה , לאחר פטירתה קיבל על עצמו רבי חיים אלעזר להקדיש את לימודו למי שעשתה יותר מכל למען עלייתו בתורה וכאשר הוציא לאור את ספרו המפורסם ,
קרא אותו על שמה! "נפש חיה",

מורשת אבות



</span>
 

רות וידאל

New Member
בס"ד
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'> סיפורים צדיקים של רבי נחמן מברסלב

מספר , כי בעת הלדה , כשרק יצא רבי נחמן לאויר העולם , יצקה אמו על ידיו על ידיו מים שלוש פעמים לסרוגין , וכמו -כן כל אימת שהקיץ משנתו לינק את חלב -אמו נטלה היא את ידיו כדין ,עוד מספר כי אמו הכינה מבעוד מועד כובע לידה ,ומיד כשיצא לאויר העולם כסתה בו את ראשו ,
הברית התקימה בשבת הגדול, מוכן מאליו כי השתתפו בשמחה אורחים רמים ונשגבים , צדיקים יסודי עולם תלמידי הבעל -שם -טוב, והמגיד ממזריץ', ביניהם רבי ברוך ממז'בוז' ורבי אפרים מסליקוב בעל "דגל מחנה אפרים " שני צדיקים אלו דודי הרך הנולד היו , אחי אמו,
לאחר הברית נגש הדוד , רבי ברוך ממז'בוז' , ונסתכל בצורתו של התינוק , מספר דקות הביט דקות הביט בפנים לוהבות בפני הילד , ולאחר מכן הכריז באזני הוריו, כי ילד זה לגדולות נוצר, וכי אוצר הוא בקרבו מעלות וסגולות נדירות , בהזדמנות זו אף אחל להוריו הצדיקים כי יזכו לגדל את בנם לתורה לחופה ולמעשים טובים,
אם הילד האזינה בדחילו ורחימו לברכות הנאמרות מפי אחיה הקדוש , לתדהמתם של השומעים מגיבה האם הצדקנית :
אחי ורבי ! אנא! אחל נא לו שלא יחלקו עליו! שלא יקומו מתנגדים לדרכו !-----
השומעים עמדו וצפו בדריכות לשמוע מה יאמר רבי ברוך ממז'בוז' על דביר אחותו "המוזרים ", ולתמהונם הגדול הטה האח הקדוש את ידו ברמזו כי אין לאל ידו לשנות את הדבר----
הצדיקים והחסידים הנוכחים שהכינו את עומק כונותיו, חרטו את הדבר על לוח לבם ,
שמו של הרך הנמול נקרא נחמן , על -שם סבו הגדול רבי נחמן מהורודנקא זי"ע,</span>
 

רות וידאל

New Member
בס<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>"ד


על ההבדלה מוצאי שבת
על ההבדלה במוצאי שבת כתב הרמב"ם: "מצות עשה מן התורה לקדש את יום השבת, קדשהו בכניסתו וקדשהו ביציאתו" וכשם שקידוש השבת נעשה ביין, כך גם אנו מצווים להבדיל בין השבת לחול בקידוש ביין.

את ההבדלה בין השבת לחול ע"פ התורה ניתן לעשות בשלושה דרכים:

א) לומר את "אתה חוננתנו" בתפילת הערבית. ב) לומר "ברוך המבדיל בין קודש לחול". ג) הבדלה על כוס יין.

למרות ששלושת הדרכים הן ע"פ דין תורה, חז"ל חייבו להבדיל על כוס של יין. לצורך ההבדלה מכינים, כוס של יין, נר בעל מספר להבות, קופסת בשמים או עצי בשמים (ע"פ הזוהר מוסבר שהמובחר להשתמש בענפי הדס).

בשבת מתעלה הנשמה של היהודי במעלה המדרגות עד לעולם העליון: "עולם האצילות". בצאת השבת הנשמה יורדת בחזרה כשהיא עוברת בכל ארבעת העולמות עד העולם הזה הגשמי הנקרא "עשיה".

סדר הברכות בהבדלה מכוון כנגד ארבעת העולמות, כפי שכותב האדמו"ר הזקן: "מצוות הבדלה כוללת כל סדר ההשתלשלות, כידוע שארבעת הענינים: יין, בשמים נר והבדלה הם כנגד ארבעת העולמות: אצילות, בריאה, יצירה ועשיה: הגפן - להאיר בה מאצילות. בשמים - מבריאה, האש - מיצירה, המבדיל - מעשייה".

הקידוש על היין: מוזגים את היין לכוס וחשוב שהיין עד מעבר לגדותיה כדי לסמל שפע. אומרים את "הנה אל ישועתי אבטח..." וגו`. ולאחרי כן מברכים על היין "ברוך אתה ה` אלוקינו מלך העולם, בורא פרי הגפן". אולם בשלב זה לא שותים את היין, אלא רק בתום כל סדר ההבדלה. יש הנוהגים בעת הברכה להביט ביין שבכוס וטוב לראות את השתקפות המצח ביין. ויש הנוהגים להביט בכוס היין ולצחוק.

הטעמים להבדלה על היין: "מהיין יוצא ונבדל מהענב, וגם בהיותו בענב הוא צרור בתוכו והוא מובדל מגוף הענב, כך שבת מובדלת ומפורדת משאר ימות החול" (המהר"ל מפראג).

"הבדלה, מכח הבינה שניתנה באדם היא נמשכת... לכן סודרין אותה על היין שסודו ידוע בבינה".(ר` יעקב מעמדין).

הבשמים: מברכים על הבשמים "ברוך אתה ה` אלוקינו מלך העולם בורא מיני בשמים" או "עצי בשמים" אם משתמשים בענפי הדס. לאחר מכן מעבירים את הבשמים להרחה בין כל מי שנוכח בהבדלה.

הטעמים להרחת הבשמים:

-היצר הרע מנסה בכל דרך להחטיא את האדם נגד ה`, גם בחוש הריח. ובזכות ברכת הבשמים במוצאי שבת,נשמר איבר זה מיצר הרע המתגרה בו. ומברכים על הבשמים במוצאי שבת כי אז מתחיל שבוע חדש, והכוח לשמור על חוש ריח זך וטהור, מושפע לכל השבוע.

-בשבת הגהינום סגור (וכידוע שהריח בגיהנום בלתי נסבל ולא ניתן לשיעור) ובמוצאי שבת הוא נפתח מחדש, וואש הגיהנום כבויה בשבת. `לשרוף ולהסריח`, לכן מריחים בשמים, כדי להפיג את הריח הרע מהגיהנום.

-בשבת נכנסת ביהודי נשמה יתרה והיא יוצאת במוצאי שבת וגורמת לחלישות הגוף, הריח הטוב של הבשמים מרגיע ומחזק אותו.

-ע"פ הקבלה והחסידות, הרוגע והשלווה שמספקים הבשמים אינו רק מהריח הגשמי הנעים שלהם, אלא גם מכוחם ועוצמתם הרוחנית. ריח הבשמים בהבדלת מוצאי שבת גורם להשראת נשמה יתירה עליונה ולהשפעת קדושת השבת לימי החול.

הנר: נר ההבדלה צריך להיות של מספר פתילות המשולבות זו בזו, מברכים על הנר "ברוך אתה ה` אלוקינו מלך העולם בורא מאורי האש". ברכת הודיה לקב"ה על שנתן לנו את האש להנות מאורה ומחומה. לאחר הברכה מקרבים את הידיים לנר ומביטים בציפורנים לאור הנר (בתנועת אגרוף כשהאגודל בתוך כף היד).

ע"פ המדרש האש נבראה במוצאי שבת, כי רק אז אדם הראשון הזדקק לה, שכן הוא נברא ביום שישי ובליל שבת נשאר העולם מואר ולא החשיך. הפעם הראשונה שהוא נקלע לחושך היה במוצאי שבת, הקב"ה נתן לו את התבונה להקיש שתי אבנים אחת בשניה ויצא מהן אש. ולכן מברכים על האש במוצאי שבת, בעת הראשונה לבריאתה.

הזוהר מסביר שיש שני סוגים על אש: "אור מאיר" ו-"אש שורפת". אש טובה שמועילה לאדם נקראת "אור", אש רעה ומזיקה נקראת "אש". כמשברכים על האש במוצאי שבת, ממשיכים ברכה לכל סוגי האש שיהיו במשך השבוע, שכולם יהיו טובים ומועילים, בחינת "אור המאיר" ולא רעים ומזיקים בחינת "אש השורפת".

ברכת ההבדלה:
בסיום מברכים את ברכת ההבדלה: "ברוך אתה ה` אלוקינו מלך העולם המבדיל בין קדש לחול בין אור לחשך בין ישראל לעמים בין יום השביעי לששת ימי המעשה, ברוך אתה ה` המבדיל בין קודש לחול". בסיום הברכה שותה המברך את היין, מכבים את הנר ביין שנשפך מהכוס ומברך ברכה אחרונה על היין.</span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
מדריך קצר להצלחה ועשירות מלוקט מדברי חז"ל ומספה"ק

מדריך קצר להצלחה ועשירות
השמחה התמידית מסוגלת להצלחה ,
עסקי התורה היא סגולה להצלחה - אמר רבי יהושע בן לוי -דבר זה כתוב בתורה ושנוי בנביאים ומשולש בכתובים - כל בעסוק בתורה נכנסיו מצליחין לו,
מי שאינו מדבר דברים בטלים מצליח בכל מעשיו ,
הצלחה באה למי שמאכיל תלמיד חכם על שלחנו
על ידי אמונת חכמים באה הצלחה ,
קטורת מעשרת ,
איש אמונות רב ברכות , ובכן על ידי אמונה נתרבה הפרנסה ,
אין הברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא כבדו נשותיכם כדי שתתעשרו,
העוסק בתורה ובצדקה זוכה לעשירות,
כבוד בתורה וכבוד השבת מסוגלים לעשירות ועיקר כבוד השבת היא האכילה , כי אכילת שבת יקרה מאוד הוא כולו קדוש ועל כן מצוה גדולה להרבות באכילת שבת והוא תיקון לחילול שבת,
מי שאין לו פרנסה יעסוק בתורה תתקבל תפילתו , ולא רק בעיני פרנסה בלבד אלא שאנו לומדים נתקבלות כל התפילות וכל הבקשות שאנו מבקשים ומתפללים והחן והחשיבות של ישראל נתעלה ונתרומם בפני כל מי שצריכים הן ברוחניותוהן בגשמיות , כי התורה נקראת אילת אהבים ויעלת חן שמעלה חן על לומדיה ,לכן העוסק בתורה דיבוריו ובקשותיו החס דברי חן ועל ידי זה נשמעת תפילתו ובקשתו מתקבלת,
המקיים ספר תורה של אביו בביתו זוכה לעושר,
הצניעות מסוגל לעשירות,
על ידי תשובה הפרנסה בנקל ,ומי שרוצה לזכות לתשובה יהיה רגיל באמירת תהילים כי תהילים מסוגל לתשובה , ואפילו מי שמתעורר לעשות תשובה, יש כמה דברים המונעים מזה , כי יש כמה ששער התשובה סגור בפניהם ויש שאינו יודע להגיע אל השער השייך לו שדרך שם דוקא צריך לשוב להשי"ת וכיוצא בזה שאר מניעות המונעים את האדם מן התשובה עד שיכול ח"ו לבלות ימיו ולמות בלא תשובה ח"ו, ועל כלזה מסגול אמרית תהילים , שאפילו אם אין לו שום התעוררות לתשובה , על ידי תהילים יזכה להתעורר לתשובה , ויזכה להגיע אל השער השייך לו ולפתוח השער ,נמצא שעל ידי אמרית תהילים זוכים לתשובה אשרי מי שיתרגל באמירת תהילים, הן בחודש אלול ועשרה ימי תשובה והן משך כל השנה כולה,
על ידי טבילת מקוה הפרנסה בנקל , ונתבטל המחלוקת והכעס וזוכה לשלום ולרחמנות ולדעת גדול וזוכה לרפואה ולחיים ואריכות ימים ולעורר בני אדם להשי"ת.

|נר עיקר הפרנסה וההצלחה והעשירות תלויים בתיקון הברית , כי על ידי פגם הברית מתמעטת הפרנסה , וגם הפרנסה שזוכה לה באה לו במרירות ויגיעות , וכפי שזוכה לתקן את עצמו בענין זה ובפרט במה שנכשל בעבירה החמורה והיא הוצאת ז"ל ר`ל כן נפתחים לו שערי ברכה והצלחה ועשירות , ומי שזוכה לתיקון הברית כראוי מתרומם מזלו תזכה לעושר , תזכה להשגת התורה , ולתפילה ולשמחה ,ולביטול מדות רעות, לכן יש ללמוד היטב בספרי מדריכים כיצד יזכה אדם לתיקון זה הנקרא גם תיקון היסוד , ואז אשרי לו בעולם הזה ולעולם הבא,
כעס מזיק לפרנסה והעשירות מאוד מאוד ,ותדע כשהיצר מסית אותך לכעוס תדע שבזאת השעה משפיעין לך מלמעלה איזה סך ממון והיצר רוצה לקלקל זאת ההשפעה של העשירות ואפילו אם כבר יש לו ממון יכול לאבד אותו על ידי כעס,
סגולה נפלאה להצלחה ללמוד בספר הקדוש תנא דבי אליהו כי במגע ידו של אליהו הנביא הכל מוצלח , לכן טוב מאוד מי שיכול בפרט בבוקר , לעסוק קצת באיזה לימוד תורה שהוא ואחרך כך להוסיף וללמוד בספר תנא דבי אליהו , ואם כה יעשה אזי בעזרת השם עשוי לראות נפלאות ושינוים מפתיעים במהלך חייו ,גם ממולץ ללמוד בספר הנזכר בלילה לפני השינה , ובכל עת ביום ובלילה ואזי רוח קדושתו תופיע , ויראה הצלחה גדולה ויזכה , לזכרון ולפתיחת הלב בלימוד התורה יתחזקה על ידי הלימוד ביראת שמים וקיום המצוות,</span>
 
חלק עליון