התחבר לפורום בעזרת רשתות חברתיות:

מתן צדקה בסתר !!!!

דברי תורה ואמונה !
אתם מוזמנים להוסיף דברי תורה, חיזוקים, חידושים ועוד !

המנהלים: breslav, אלזם

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 10 מאי 2006, 15:17

"נתן תתן...."

נתון תתן.........

מה שאתה נותן לעני הוא דבר הנתון מן השמים,ואתה,
אינך אלא שליח להלכה.וכן,"עזב תעזב"-העזרה שאתה
מגיש לחברך הוא דבר הנעזר לו מהשמים,
אלא שנתגלגלה זכות לידך לעזור לו.

ר' שמחה בונים מפשיסחא אמר:אל תתן מחמת
רחמנות לבבך בלבד.וכך היה נוהג:הוא היה נותן
לעני פעמיים,בכניסתו וביציאתו.פעם שאלו אותו:הלא
לפני שעה קלה נתת לו...--השיב:קודם נתתי לו
מתוך הרחמנות הטבועה בכל יהודי,ועתה אני נותן לו
מצד ציווי ה' יתברך.
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 10 מאי 2006, 15:18

"נתן תתן....."

האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיה בני,
הרי צדיק גמור(פסחים ח').והרי אדם זה מתכוון
לתועלת פרטית,ועושה שלא לשמה,למה
הוא צדיק גמור?-אלא שאם אדם
נותן צדקה בשביל שיחיה בנו,אף שמצוות צדקה
לא קיים כהוגן,הרי גילה בזה שהוא מאמין
באמונה שלמה בבורא יתברך שהוא כל יכול,
שע"י הצדקה יחיה בנו.
וכשאדם מאמין בהשי"ת שהוא כל יכול-
שזו תכלית האמונה-
הרי הוא צדיק גמור
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 10 מאי 2006, 15:23

לשון כפולה .

התורה נוקטת לשון כפולה.
"עשר תעשר" "פתוח תפתח " "נתן תתן"
יש טעם בלשון הכפולה ,על פי חז"ל החיוב כפול
חיוב המעשה קיום המצווה וחיוב הרגש
לתת מהלב ובמאור פנים
"לא ירע לבבך בתתך לו"

כתוב: "כי בגלל הדבר הזה יברכך ה' אלקיך".
בגלל הצדקה.
שואלים חכמים: למה הכוונה במילה "בגלל"
"בגלל" – גלגל.
גלגל חוזר בעולם...
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 10 מאי 2006, 15:28

''את העני עמך''
לפיכך עליו להלוות לו,
משום שכספו של העני מצוי בידך.
הכסף אינו אלא פיקדון בידי העשיר,
אשר הפקיד אצלו השם יתברך על מנת
לשמור עליו ולתמוך בעני. שכן הדין הוא,
שהכותב נכסיו לאחד מבניו לא עשאו אלא אפוטרופוס,
על מנת שיחלק את הנכסים בין יתר הבנים;
כך גם השם יתברך עושה את העשיר לאפוטרופוס גרידא על הכסף,
על מנת שיחלקו כראוי בין בניו העניים... (מעשה רוקח)

מצות צדקה וגמילות חסדים יש לקיימה
אפילו בזמן אשר ''העני עמך'' – כאשר העוני הוא גם מנת חלקך אתה,
וסובל הנך מחסור, בכל זאת עליך לפרוס מלחמך לעני...
חכמינו אמרו על הפסוק: ''כבד את ה' מהונך'' – ''אל תקרי מהונך אלא מגרונך''
כלומר, לא רק בזמן שיש לך הון, אלא אפילו בזמן שמוכרח אתה לחסוך מגרונך שלך,
גם אז תפרוס מלחמך לעני הרעב... (הרבי ר' שמלקי זצ''ל מניקלשבורג)
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 10 מאי 2006, 15:37

אחד ממתנגדיו של האדמו"ר ר' מנחם מנדל מקוסוב,

בא אל האדמו"ר,וביקש ממנו שיעזור לו להשיא

את בתו.הוציא הרבי את כל כספו

שהיה לו במזומן ונתן לו.

שאלה הרבנית בתמיהה:לצרכים הנצרכים בבית אין

לך כסף,ובשביל אדם המתנגד לך לדרכך הוצאת

את כל כספך!?

אמר לה בחיוך:לפני כמה רגעים טען לפני מישהו את אותה טענה וביתר כשרון.

--מיהו זה?-שאלה הרבנית

היצר הרע--ענה הרבי.
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 10 מאי 2006, 15:55

על הפסוק בפר' "ראה"-
"ולא ירע לבבך בתתך לו..."
אומר האדמו"ר מקוז'מיר(ר' יחזקאל)-

" כ
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 12 מאי 2006, 07:50

פרשת כי תשא-פרשת צדקה
הקב"ה מבקש את נתינת מטבע מחצית השקל
רשי בפשט אומר-
הראה לו (למשה) כמין מטבע של אש ומשקלה מחצית השקל
תרומה כדי שיתרוממו
כי תשא את ראש בני ישראל
להרים את הראש
מטבע של אש?
כן..כמו האש שהיא חמה ומתפשטת
הקב"ה מבקש את ההתלהבות...
טבעי לתת צדקה..גם לפני קבלת התורה היתה צדקה
אלא שכעת הצדקה מתבקשת כמעשה דבקות
לתת מכל הלב
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 12 מאי 2006, 15:25

"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הודעה שלא נקראהעל ידי אשת נח » 12 מאי 2006, 15:33

מחצית
כ"ק אדמו"ר הצמח צדק זי"ע דרש במילה מחצית כי מי שקרוב לצדיק
(ל-צ, האות האמצעית במילה) הריהו חי (ח ו-י הן האותיות הפנימיות, הקרובות ל-צ)
ואילו מי שרחוק ממנו הריהו מת (מ ו-ת הן האותיות החיצוניות, הרחוקות מן ה-צ).
הצדיק הוא המשפיע, הנותן צדקה, ובכל יהודי ישנה "נקודת צדיק" - נקודת המשפיע שלו
אשת נח
משתמש שמח
 
הודעות: 916
הצטרף: 01 מאי 2006, 20:25

הודעה שלא נקראהעל ידי alia1 » 12 מאי 2006, 15:38

"מחצית השקל...."

"שקל" הוא רמז לנשמה.

"שקל" בגימט' "נפש" (330)

כל יהודי ניתנת לו מן השמים מחצית נשמה,

ומוטל עליו להעלות את מחצית השקל האחרת

בעבודת השם ומעשים טובים-שתהא שוה במדרגתה

אל המחצית הראשונה..........
"דעת קנית מה חסרת?דעת חסרת-מה קנית?"(נדרים,מ"א)
alia1
צדיק/ה
 
הודעות: 1039
הצטרף: 01 מאי 2006, 21:07

הקודםהבא

חזור אל דברי תורה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־42 אורחים