• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

והשבות אל לבבך

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
שלום לכבוד הרב :)

רציתי לשאול איך אפשר לקחת רעיון מהשכל "ולהטביע" אותו בלב.
כגון לקחת את האמונה שהכל לטובה ולהחדיר אותה אל הלב ככה שאפילו במצב לחץ או הסתרת פנים גדולה ל"ע יהיה אפשרי יותר להחזיק ולהצליח להיות ללא צער,
או למשל התגברות על כעס.

אני מודע שמדובר פה על עבודה ארוכה בשביל להשיג משהו בשלמות,
אז השאלה היא איך להתחיל את העניין,
הבנתי מרבי מנחם אקשטיין שלימוד חוזר וחוזר וחוזר לא יעזור,
אני אביא את לשונו הקדושה:
"הלימוד הרב והיגיעה הגדולה בכל מקצועות המדע ורכישת הרבה חכמה ודעת, לא יביאו לנו את אותן מידות וכו' "

האמת היא שהוא אומר שעל ידי התבוננות אפשר, אבל גם העצה הזאתי בעצמה לא מובנת עד תומה, אז אני אשמח להסבר יותר מעשי מכבוד הרב,
תודה רבה רבה רבה! :)
 

breslav

Member
בעזרהי"ת

שלום

מה שציטטת:"הלימוד הרב והיגיעה הגדולה בכל מקצועות המדע ורכישת הרבה חכמה ודעת, לא יביאו לנו את אותן מידות וכו' "
חבל שלא הבאת את ההמשך, כי מסתמא הוא הביא את הפתרון רק שלא הבנת אותו. מה שאני מבין משורה קצרה זו, מה שאמרו חז"ל: 'אין המדרש (לימוד) עיקר אלא המעשה'. כי מה שנמצא במוח בתיאוריה זה מועיל רק כאשר הוא משתלשל אל הלב כמו שכתוב: 'וידעת היום והשבותו אל לבבך' העיקר להביאו ללב להרגשה לחוויה.
לפי מה שהבנתי מהלימוד בספרי רביז"ל השיטה להביא אל הלב זה לדבר עם הקב"ה על אותה מדרגה שאתה רוצה להשיג. כלומר תדבר ותדבר ותדבר 'רבונו של עולם תביא אותי להיות רגוע, ענוו ולא כעסן' ועוד פעם ועוד פעם עד שזה יהפך להיות חלק ממך וזה יהפך להיות חלק דומיננטי מתאי המח שלך ומהמידות שלך.

אברהם
 
breslove":1hhs1opl אמר:
בעזרהי"ת

שלום

מה שציטטת:"הלימוד הרב והיגיעה הגדולה בכל מקצועות המדע ורכישת הרבה חכמה ודעת, לא יביאו לנו את אותן מידות וכו' "
חבל שלא הבאת את ההמשך, כי מסתמא הוא הביא את הפתרון רק שלא הבנת אותו. מה שאני מבין משורה קצרה זו, מה שאמרו חז"ל: 'אין המדרש (לימוד) עיקר אלא המעשה'. כי מה שנמצא במוח בתיאוריה זה מועיל רק כאשר הוא משתלשל אל הלב כמו שכתוב: 'וידעת היום והשבותו אל לבבך' העיקר להביאו ללב להרגשה לחוויה.
לפי מה שהבנתי מהלימוד בספרי רביז"ל השיטה להביא אל הלב זה לדבר עם הקב"ה על אותה מדרגה שאתה רוצה להשיג. כלומר תדבר ותדבר ותדבר 'רבונו של עולם תביא אותי להיות רגוע, ענוו ולא כעסן' ועוד פעם ועוד פעם עד שזה יהפך להיות חלק ממך וזה יהפך להיות חלק דומיננטי מתאי המח שלך ומהמידות שלך.

אברהם

תודה רבה רבי אברהם,
ההמשך של הספר הוא ארוך קצת,
הוא מסביר שעל ידי התבוננות והוא לוקח לדוגמה את מידת הגאווה, והוא אומר לדמיין את כל העולם כאילו הוא לפניי העיניים שלך ולהתחיל להרחיב ככה את המחשבה ועם ההתמדה זה יהיה מוחשי ואז על ידי הדמיון הזה, דמיון השווא יתחיל להעלם כי אתה תראה שאתה קטן בפני כל העולם וכן על זו הדרך,
אם הרב ירצה, שם הספר הוא "תנאי הנפש לקבלת החסידות" מאת הרב מנחם אקשטיין.

תודה רבה על העזרה :)
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון