בעזרהי"ת
שלום
אני חושב שכוונת רביז"ל על תרדמת השכל. האדם צריך לשמור שהשכל שלו לא ירדם. דהיינו שלא ישכח את הקב"ה. כי כאשר אדם עסוק במירדף אחרי תאוות עולם הזה אזי השכל שלו נירדם והוא שוכח בעלמא דאתי דהיינו שוכח את הקב"ה, שוכח לדבר איתו שוכח לדבר עליו שוכח להתעסק איתו יתברך שהוא עיקר הכל והוא התכלית.
רביז"ל אומר שיש כמה תאוות שמושכים את כל העולם והם תאוות ממון, תאוות אכילה ושתיה, ותאוות ניאוף שהאדם יכול להתגשם כל כך עד שכל מהותו וכל עיסקו יומם ולילה יהיה סביב התאווה - מיסכן.
אומר רביז"ל: השתיה לפי הצורך היא טובה להרחבת דעתו של האדם. אבל אם שותה יותר מדי ומשתכר אזי נופל למידת הדין. עיין תורה כ"ו בליקו"מ תניינא.
ואם כוונתך לסמים, אזי רחמנות על מי שהגיע למצב הזה ואעפ"כ צריך לדונו לכף זכות כי הרי הוא חולה בנפשו וזקוק לתרופות אלה להרגיע עצביו.
שנזכה לחג החירות מכל הדמיונות
אברהם