• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

"סדר היום" שכתב רבי יצחק ברייטער זצ"ל הי"ד ושם גם

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'> "סדר היום" שכתב רבי יצחק ברייטער זצ"ל הי"ד ושם גם יש נוסח התקשרות, תועלת עצומה לקרוא, לשמור, את זה ולהתפלל שנזכה לקיים את כל ההנהגות הקדושות האלה.

סדר היום
על פי דעת וספרי אדמ"ור מוהר"ן מברסלב זי"ע
נערך ונסדר ע''י הרב החסיד ר יצחק ברייטער זכרונו לברכה
אחד מגדולי אנשי שלומנו בפולין שנשרף על קידוש השם הי"ד


א. התקשרות לצדיק - בכניסת הלילה יאמר הריני רוצה לעבוד את השם יתברך באמת ובאמונה ובשמחה ,ובכן אני מקשר את עצמי בכל מחשבה דיבור ומעשה שלי, של כל היום להצדיקים האמיתיים ובפרט לצדיק האמיתי נחל נובע מקור חכמה רבנו נחמן בן פייגא זכותו יגן עלינו .וקודם כל תפילה יאמר,הריני מקשר את עצמי בתפילתי להצדיקים,ובפרט וכו'.

ב. תפילת ערבית - יתפלל במתינות ובכוח ובכוונה ובשמחה ובקול נעים וידקדק באומרו השם הקדוש ברוך הוא לבטא היטב את החולם. וגם ידגיש היו''ד כזה: אד ניוכל השמות יאמר ביראה כי בתפילה זאת ממתיקים כל הדינים וזוכים להתחזק לעמוד נגד כל הירידות והחשכות והמניעות שעוברים על כל אדם בבחינת שומר עמו ישראל לעד.
ג. קראית שמע שעל המיטה .יקרא במתינות ובשמחה כנזכר לעיל. ובזה מתקן פגמיו של כל היום . ובכל פגמי הברית רח''ל,בבחינת הקורא קריאת שמע על מיטתומזיקין בדלים ממנו

ד. מארי דחושבנא - יודה להשם יתברך על כל הטוב שזכה לעשות ביום ההוא ויתוודה על כל פגמיו במחשבה דיבור ומעשה . ויבקש מהשם יתברך מחילה סליחה וכפרה שיחזור להיות מעתה כרצונו יתברך.

ה. חצות לילה - יקום ויתאבל מאד על חורבן בית המקדש ועל העלמת אור הצדיק האמת ועל חטאיו ועונותיו ופשעיו ומידותיו ותאוותיו הרעות שמעכבים בניין בית המקדש. וימצא את עצמו בכל מה שעובר עליו באמירת תיקון חצות.ויבקש מהשם יתברך גאולת וישועת כל ישראל, וגם גאולת נפשו מהיצר הרע האורב לו תמיד. זמן חצות מתחיל תמיד משש שעות אחר צאת הכוכבים ונמשך זמנו שתי שעות.

ו. זיכרון בעלמא דאתי - כשיתעורר משנתו יאמר מודה וכו' ויזכור מיד בעולם הבא ויתפלל להשם יתברך שיעזרהו להתנהג בכל היום בקדושה ויחדש ההתקשרות כבכניסת הלילה.

ז. השכמה - יתנער לקום קודם עלות השחר לעסק בעבודת השם יתברך ובזה יזכה לשלמות האמונה ולהאיר עליו אור האמת בדעת גדול ויזכה לכנוס לכל שערי הקדושה ובאור בוקר יתלה עיניו למרום ויסתכל על השמיים.

ח. הכנת התפילה - לא יאכל ולא ישתה ולא ידבר קודם התפילה, וגם הדיבור המוכרח מאוד יקצר ובזה תהיה תפילתו רצויה כי צריכין להכניס כל כוחו וכונתו בדיבורי התפילה, לכן אין להחליש ולהפסיק הרצונות של נפשו המתגעגעת לשפוך שיחה לפני קונה.

ט. מקווה - יטבול את עצמו בכל יום ובזה יתקדש ויצא מכל טומאת עונותיו ויתקרב להשם יתברך באמת, ויושע לו מכל הצרות בגשמיות ורוחניות בבחינת מקוה ישראל ה' מושיעו בעת צרה.

י. שחרית - יתפלל בבוקר השכם במתינות וכנ''ל ,ולא יפסיק בדיבור מהתחלת התפילה עד סופה, ויתפלל בסידור, ולא יפנה אנה ואנה ויענה אמן ,ויהי שמיה רבה וברכו וקדושה בכל כוחו וכונתו ושמחה וכנ''ל ובזה יזכה להאיר עליו ועל כל העולם ,אור שבעת הימים המתחדש בכל יום בבחינת :אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו וכו'.

יא. שולחן ערוך - ילמד בכל יום . חוק ולא יעבור כל ימי חייו מללמוד כל יום על כל פנים מעט בשולחן ערוך, ובזה מבטל כל מיני כפירות ומחלוקת הרוחני והגשמי מעליו ומעל כל העולם, וילמד שולחן הערוך כסדר מתחילתו לסופו,וככה יתנהג כל ימי חייו , ואם אינו יכול ללמוד בשולחן ערוך הגדול ילמד על כל פנים בשולחן ערוך הקטנים ובסדר הנ''ל.
יב. התבודדות . יתחזק בכול כוחו להתבודד ולפרש שיחתו לפני השם יתברך כל יום על כל פנים שעה אחת בלשון שמדבר בו על כל מה שעובר עליו ויתודה על חטאיו ועונותיו ופשעיו, בשוגג ובמזיד, וידבר לפני השם יתברך כאשר ידבר איש אל רעהו, ויספר צערו ודוחקו ומצבו שלו ושל בני ביתו ושל כל ישראל, וירחיב הדיבור, ויטעון כל מיני טענו והפצרות ופיוסים שיזכה להתקרב להשם יתברך באמת , בבחינת: הרחב פיך ואמלאהו ,וירבה בצעקה ושוועה ואנחה ובכיה וגם יודה להשם יתברך על כל חסדיו הרוחניים והגשמיים אשר עשה עימו, בזמר והלל להשם יתברך ,ויבקש אז על כל צרכיו הרוחניים והגשמיים, ויאמין כי נחת רוח שעולה לפניו יתברך מהשיחה הזאת אף מהפחות שבפחותים , חשובה יותר אצלו יתברך מכל מיני העבודות,ואף מכל העבודות של המלאכים בכל העולמות ואף אם אינו יכול לפתוח פיו כלל ,העמידה בעצמה וקיווי להשם יתברך ,ומה שתולה עיניו למרום ומה מכריח את עצמו לדבר ,אפילו דיבור אחד בכל השעה הנ''ל,כל זה תכליתו לנצח.

יג. ספרי רבנו הקדוש זכרונו לברכה - ילמד בכל יום ,ובזה מתקשר לדעתו הקדושה וממשיך עליו כוח דקדושה לילך בדרכי הצדיק,ומביא כל העולם לתשובה.

יד. תהילים - יאמר בכל יום על ,כל פנים עשרה מזמורים כי כל העשרה מזמורי תהילים הם תיקון גדול ,וימצא עצמו בכל מה שעובר עליו בתהילים,וגם כל ההודאות שבתהילים יאמר על עצמו, הינו על חסדי השם יתברך שעשה עימו מעודו.

טו. ליקוטי תפילות - יאמר בכל יום,וגם יעשה בעצמו תפילות היינו שיתפלל שיזכה לקיים את דברי הצדיק שלמד בספריו,ובזה מעלה שעשועים גדולים לפניו יתברך.

טז. שיעורים קבועים -יקבע לו בלימוד התורה וילמד בשמחה ולא יפסיק בהלימוד בדברים שאינם מוכרחים מאוד ,ויכוון שיזכה על ידי הלימוד לאמונה שלמה ,וישתדל להוציא עצות נכונות לעבודת השם יתברך מהלימוד,וגם יחדש בתורה על פי היסודות של דעת רבנו זכרונו לברכה ובזה יתקרב להשם יתברך באמת ויקרב רחוקים לעבודת השם יתברך.

יז. אכילה - יאכל במתינות וברך ארץ ולא יכעס ולא ידבר אז דיבורים שאינם מוכרחים וילמד על שולחנו ,ויברך ברכת המזון בשמחה וכנ''ל ובזה ממשיך עליו הארת הרצון,היינו כיסופים ורצונות טובים לילך בדרכי השם,וכן בכל הנאותיו ומעשיו יכוון שהיה כרצונו יתברך ויהיה נעשה יחוד קודש בריך הוא ושכינתיה על ידי אכילתו והנאותיו ומעשיו.

יח. משא ומתן - מלאכה לעשות באמונה זוכין על ידי שמתחזקים באמונה השגחה פרטית ועל ידי שיודעים ןמאמינים שהפרנסה אינה נמשכת על ידי סיבות של דרך הטבע ,כי אם על ידי רצון הבורא יתברך, והשם יתברך יכול לפרנסו בלי שום סיבות כלל, ומה שהשם יתברך מפרנס את האדם על ידי סיבות הוא בשביל לנסות אם יעמוד בהניסיונות שיזדמנו לו על ידי עיסקו בהסיבות ההן וגם להבחינו אם יוכל לעמוד באמונה זאת שהפרנסה אינה תלויה בהסיבות כי ברצון הבורא יתברך.

יט. צדקה - יפריש מכל מיני שפע שיושפע לו, על ידי כל אופן שיהיה , לכונן בה כל עיניני רבנו ז''ל דהיינו להחזיק להחזיק נכדי ומקורבי הצדיק העוסקים בעבודת השם יתברך ,וגם להדפיס ספריו ,ושיוכלו להפיצם בישראל בזול גדול,ולהחזקת בתי מדרשיו. וטוב להתחיל להפריש על זה על כל פנים תרומה {הינו שני אחוז}מהשפע שלו ,עד שיזכה לעשר כל נכסיו.

כ. הדפסת והפצת ספרי רבינו זכרונו לברכה ודעתו בעולם - הוא עיקר ושורש גדול .כי על ידי זה יוכלו כל בית ישראל להתקרב לדרך האמת אשר זה תכליתינו ותכלית כל העולמות ,לכן צריכה העבודה הזאת להיות למקורבי הצדיק קודש קודשים, ויעסקו בה בכל כוחותיהים לשמה, ויבקשו בכל פעם עצות איך להרחיבה ולהפיץ מעינותיו חוצה להחיות ולהשיב נפש ישראל לאביהם שבשמיים.

כא. קדושת שבעת הנרות - יקדש עיניו מלהסתכל ברע ,ואזניו בשמעו לדברי חכמים , וחוטמו בהאריך אפו על כל דבר וירחם על מי שרצה לכעוס עליו ,ופיו יקדש בדיבורי תורה ותפילה ושמירתו מדיבורים אסורים ובזה יזכה לשפע אלוקי, ולקדושת המחשבה.

כב. שמחה - יהיה בשמחה תמיד, ויהפוך כל מיני יגון ואנחה לשמחה וששון ויקבל הכל באהבה ולא יפול ליאוש לעולם ןיחיה וישמח את עצמו תמיד בנקודותיו הטובות ברוחניות, ובהרחבות שתוך הצרות בגשמיות , כמבואר בליקוטי מוהר''ן חלק א' סימן קצ''ה וסימן רפ''ב . ואף אם יפול חס ושלום לירידות גדולות ,יבטח בכוח הצדיק ויתחיל בכל פעם מחדש, כאילו לא התחיל ולא נפל מעולם, ויאמין כי כל נפילתו היתה למען יתחיל מחדש באמת,יעזרהו השם יתברך שלא ליפול עוד למקומות האלה , וגם ירגיל את עצמו לעבוד את השם יתברך בניגונים ובשמחה ובריקודים ומחאת כף ובפרט בשעת תורה ותפילה ישמח מאוד.

כג. תשובה - יתבונן בכל מחשבה דיבור ומעשה שלו למצוא בהם רמזים לעורר נפשו לשוב להשם יתברך באמת ןלהתחדש בעבודת השם יתברך . ולמקלליו ולמבזי נפשו ידום וישתוק, ובזה יכניע הרע שבדמו ויתכפרו עוונותיו ויתהפכו לזכויות.

כד. אהבת חברים - יאהב כל ישראל ,ובפרט המקורבים להצדיק האמת כנפשו ,וידבר עימהם בכל יום מהתכלית האמת,כדי לקבל מנקודתם הטובה ,כי בכל אחד מישראל יש נקודה טובה מה שאין בחברו.

כה. מנחה - יתפלל כנ''ל ,ובזה יזכה להעלות כל עבודת היום להשם יתברך ,ולקבל ההתחדשות על היום הבא לאחריו לעבודת השם יתברך בבחינת: עליה השלם כל הקורבנות כולם.ובבחינת :ובא השמש וטהר וכו'.

כו. ראש השנה - כל המקורבין להצדיק האמת צריכים להתאסף יחד במקום אחד על ראש השנה ולהתפלל בהתקשרות להצדיק ועל ידי זה הם מקבלים ממנו הארה נפלאה ותיקון והתיקון והתקרבות גדולה , מה שאין יכולים לזכות לזה בכל השנה וכמו אמר רבינו זכרונו לברכה {כל העניין שלי הוא ראש השנה} וזוכין להאיר עליהם ועל כל העולם כולו אור הצדיק לדורי דורות. לכן צריכים לשבר כל מיני מניעות ולבוא במסירות נפש עצום להקיבוץ על ראש השנה,אם לא בפיקוח נפש ממש הדוחה שבת יכולין למנוע מלבוא שמה . אבל כל מניעות של פרנסה וממון , וטירדה וכבוד וכיוצא צריכים לשבר ולנצח ,ולזכות להעבודה שאין דבר גדול מזה.

כז. ארץ ישראל - כל ימי חייו יתגעגע , ויתפלל וישתדל להתישב בארץ ישראל ועל כל פנים לילך בה ארבע אמות , ובזה יזכה לאריכת אפיים ולילך מדרגה לדרגה , ולהמשיך עליו כללות הקדושה,וזה עיקר הניצחון דקדושה של האדם בעולם הזה.



והשם יתברך יעזור לנו שנזכה לילך בדרכי הצדיק האמת באמת ובאמונה ולהמשיך אורו עלינו ועל כל ישראל ועל ידי זה נזכה לגאולת הגוף והנפש במהרה בימינו אמן ואמן.</span>
 

קבצים מצורפים

  • _7B0DE490FD_252B_4951_8F9B_5A38FA87BEAD_7D.jpg
    _7B0DE490FD_252B_4951_8F9B_5A38FA87BEAD_7D.jpg
    38 KB · צפיות: 9
חלק עליון