• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

'חקת'

אשת נח

New Member
דעת הרב קוק
(אורות הקודש ח"ד ת"ק)

"כל הכעסנות שבעולם...
וכל החסרונות המוכרחים שאי הסבלנות והקנאות עושה בעולם
אע"פ שהרבה חלקים מהם הם מלאים קדושה גדולה,
ובאים גם כן מחסידות חשובה וטהרת לבב
מכל מקום אין זה מונע מלהתחשב עם הצד החסרוני שבהם.
וסוף כל סוף הדבר מוכרח להיות מתוקן,
וכל המבוקש של הקדושה היותר עליונה
יבוא לעולם בדרך שלום,והדרכה מלאה נחת שלוה וכבוד"
 

alia1

New Member
אכן אומות העולם שואלים :'מה לכם מצוה זו
ומה טעם בה?'
אז למה רש"י כופל את השאלה המקניטה שבפי השטן,
וכן גם רש"י נותן בעצמו 2 חלקי תשובה?

אז לשטן המשחית-הוא היצר הרע-יש דרך להיטפל פעמיים
לכל מי שמבקש לעשות מצוה.
פעם אחת-לפני עשייתה-אומר לו:
'מה המצווה הזו?'מה ערכה?הרי יש מצוות חשובות בהרבה.
ופעם שנייה-לאחר שענוהו "גזירה היא מלפני"-הוא שוב
מטיח ושואל-'ומה טעם יש בה?"
וניתנת לו תשובה חותכת:"ואין לך רשות להרהר אחריה"
-שלא יכנסו ללבך הרהורי ג א ו ה אחרי
עשיית המצווה,שהרי לכך נוצרת.

כיוצא בכך מפרשים חכמי-ישראל בתפילת
"השכיבנו",שבערבית את הפסוק:
"והסר השטן מלפנינו ומאחורינו"-
סלק מאיתנו ריבונו של עולם ,את השטן המדיח
"מלפנינו"-לפני עשית המצוה,
"ומאחורינו"-ולאחר עשייתה.
 

alia1

New Member
למה נסמכה פר' קרח-לפרשת חקת?

בין המלה'קרח' ל'חקה'-יש רק אותו'משהו'-
כמו בין 'מצה' ל'חמץ'-קוצו של יוד...חק ה'.

וכך נסמכה פר' פרה אדומה-לפר' חקת.
קרח-חקר וחקר וחקר.
וכאן,כל מצוות התורה-גזירות מלך,
והאדם חייב לקיים כלן,ולא יהיה כקרח
ועדתו שלא נראו להם טעמי המצוות,וחקרו
'אם בית שמלא ספרי תורה,כיצד יהיה חייב
במזוזה?או'טלית שכלה תכלת,כיצד תהיה
חייבת בחוט תכלת בציציותיה?'
 

alia1

New Member
"ותמת שם מרים...ולא היה מים לעדה"

לדעת ה"כלי יקר"(ר'שלמה אפרים),נענשו כאן ישראל
על שלא הספידו כראוי את מרים הצדקת במותה.
שכן,במות אהרן נא':"ויבכו את אהרן שלשים יום".
ובמות משה נא':"ויבכו בני ישראל את משה...שלשים יום".(דברים לד,ח').

ואילו כאן,לא הוזכר כלל בכי ומספד על מרים,
אלא נא':"וישב העם בקדש,ותמת שם מרים ותקבר שם".

היתה בכך התנהגות כפוית טובה מצד בנ"י,
שנהנו 40 שנה מבארה של מרים.ולא רק שלא
בכו ולא התאבלו עליה,מסופר במדרשים,שעם
מותה הלכו משה ואהרן לאהל מועד-והחלו לראות
המונים מתאספים.
משה אמר-'בטח באו לסקול אותי'-ואהרן אמר-
'מה קרה לך?בטח באו לנחם אותנו באבלנו'-
ואכן באו לריב איתו,והוא(משה)אומר להם-
'אינכם רואים על אחותי היחידה והצדקת אני מתאבל?'-
והם עונים לו-'על נפש אחת אתה בוכה?'-ראה
את כלנו,המונים נגווע כאן"למות שם אנחנו ובעירנו"-
ואותה שעה סולח להם השם יתברך-כי היתה
בהם חמלה על הבהמות...

כמה יש עלינו ללמוד מכך,לסלוח ולמחול לכל
הפוגע בנו,ולא לנקום ולא ליטור למי שהרע לנו.........
 
א

אורחים

Guest

עלינו למחול ולא לנקום
אז חס ושלום אם החמס ירצח את החייל, אנו צריכים למחול למחבלים הרוצחים?
 

alia1

New Member
נראה לך?????????
הכתוב מדבר על מחילה בינינו!
ישמור ה' ית' את גלעד בן אביבה,
יחי'יהו ויחזירו למשפחתו .
ואם ח"ו....
הכי טוב למחוק את עזה ולהתחיל שם מחדש....התנחלויות כמובן
 

אשת נח

New Member
עזה לשון עזות פנים,
ועזה הוא עוף טמא
ועזאזל הוא מקום גבוה וקשה.

עזאזל הוא שמו של הר מקראי.
בכתובים מסופר כי להר נשלחו שעירים (גדיים) רכים כקורבן,
ואשר מותם עשוי לכפר על חטאי העם
מכאן הביטוי "שעיר לעזאזל" ,שהוא קורבן למי שנענש על לא עוול בכפו,
כקורבן למען כפרה.

שהשם ישמור על חילינו במקום העז הזה
שישחרר את גלעד במהרה אמן!
 

אשת נח

New Member
שלום לכולם!

כך כתבת עליה:
למה נסמכה פר' קרח-לפרשת חקת?

בין המלה'קרח' ל'חקה'-יש רק אותו'משהו'-
כמו בין 'מצה' ל'חמץ'-קוצו של יוד...חק ה'.

אותו משהו חשבתי..
קרח -אותיות קח-ר'- קח רע,קרח לקח עצה רעה.
חקת- אותיות -קח- ת' -קח תכלית , קח תורה!

V@
 

alia1

New Member
זאת התורה אדם (יט,יד)



כשמקיימין את רמ"ח מצות התורה אז נקראין אדם
כמו שכתוב זאת התורה אדם. כי אם לאו ח"ו,
הוא רק חיה בדמות אדם. וזה עיקר הרחמנות
להשתדל שיהיה העולם מיושב מבני אדם.
ועל כן קריאת שמע, שהיא התגלות אלקותו,
שזה עיקר רחמנות כנ"ל, על כן יש בה רמ"ח תיבות,
כנגד רמ"ח מצות שהם בחינת רמ"ח אברים,
כי זה עיקר הרחמנות [המילה רמ"ח, 248,
מספר מצות התורה ומספר האיברים, מרכיבה גם
את המילה רחם, רחמנות]. ועל כן אנו מבקשין קודם
קריאת שמע 'אבינו אב הרחמן המרחם רחם עלינו' וכו'.
כי זה עיקר הרחמנות לדעת ממנו יתברך ולקיים מצוותיו.

(ליקוה"ל, אורח חיים, קריאת שמע, ג,ד)
 

אשת נח

New Member
על הפסוק "זאת התורה, אדם כי ימות באוהל" (יט, יד) דרשו חז"ל:
"אין דברי תורה מתקיימים אלא במי שממית את עצמו עליה".
מסביר זאת מרן בעל ה"חפץ חיים":
יש ולפעמים פונים לאדם בבקשה שיעסוק ויעזור בדבר מצוה,
והוא, משתמט באמתלא שאין לו זמן,
אולם כשיתאר אדם לעצמו מה היה אילו, חלילה, יאחזנו באותו רגע שבץ לב וימות,
כי אז כבר היה לו מספיק זמן...
זהו שאמרו חז"ל:
"אין דברי תורה מתקיימים אלא במי שממית עצמו עליה" -
שיתאר לעצמו כאילו הוא מת, ואז בטח לא ידחה את המצוה לאחר זמן.
 
חלק עליון