שלום לכבוד הרב הצדיק אברהם סייג שליט"א.
יש לי שאלה שלא מצאתי עלייה תשובה :
בספר הכללים כללי החכמה (כלל עשר) מסביר הרמח"ל שאדם שעבר עבירה ח"ו יש יניקה לקליפות מאותו האיבר/גיד.
ועוד מובא "עשה עבירה אחת קנה לו קטגור אחד". והרמב"ם בהלכות תשובה פוסק להלכה : חרטה. וידוי. תשובה. קבלה לעתיד.
ליקוטי מוהר"ן חלק א' תורה ד' מסביר רבנו שעוונותיו של אדם חקוקים לו על עצמותיו. ובדרשות של הרב הסברת שעל ידי שמוציא את הדיבור בפיו כך מתנקה נפשו. אז רציתי לדעת אם אדם לומד בלי לעשות וידוי לפני הלימוד או המצוות אז נשמע מכל המקורות שיש להם יניקה והאדם לא יוכל להשלים את עצמו לתיקון. ואם נגיד שצריך לעשות וידוי לפני הלימוד כיצד אדם בדורינו שרק יוצא מהבית כבר נופל כמות של טומאה על האדם ברגע שמתיישב ללמוד איפה יתחיל ואיפה יגמור עם הוידוי על המחשבות ואם ח"ו נפל גם במראות וכו'. מה השיטה הנכונה שבאמת ינהג האדם בע"הי לפני הלימוד. תודה רבה (מקוה שהסברתי את השאלתי בצורה מובנת).
יש לי שאלה שלא מצאתי עלייה תשובה :
בספר הכללים כללי החכמה (כלל עשר) מסביר הרמח"ל שאדם שעבר עבירה ח"ו יש יניקה לקליפות מאותו האיבר/גיד.
ועוד מובא "עשה עבירה אחת קנה לו קטגור אחד". והרמב"ם בהלכות תשובה פוסק להלכה : חרטה. וידוי. תשובה. קבלה לעתיד.
ליקוטי מוהר"ן חלק א' תורה ד' מסביר רבנו שעוונותיו של אדם חקוקים לו על עצמותיו. ובדרשות של הרב הסברת שעל ידי שמוציא את הדיבור בפיו כך מתנקה נפשו. אז רציתי לדעת אם אדם לומד בלי לעשות וידוי לפני הלימוד או המצוות אז נשמע מכל המקורות שיש להם יניקה והאדם לא יוכל להשלים את עצמו לתיקון. ואם נגיד שצריך לעשות וידוי לפני הלימוד כיצד אדם בדורינו שרק יוצא מהבית כבר נופל כמות של טומאה על האדם ברגע שמתיישב ללמוד איפה יתחיל ואיפה יגמור עם הוידוי על המחשבות ואם ח"ו נפל גם במראות וכו'. מה השיטה הנכונה שבאמת ינהג האדם בע"הי לפני הלימוד. תודה רבה (מקוה שהסברתי את השאלתי בצורה מובנת).