שלום רב כבוד הרב
הנני פונה אליך עם שאלה בנושא, אופן קיום המצות בין אדם למקום.
לאחרונה ניגלה לי, שמנוסח משפט הגיוני, שהוא הטעם למצווה, שהוא המקור, ושהוא בעל המשמעות, ושממנו הבורא שומר (=רושם) בעזרת חכמת הצירוף, את נוסח משפט הציווי , שהוא משפט המשמעת, ושכך נוצר (=רצון) משמעתו מתוך משמעותו, לדוגמא מצוות הנחת התפילין,
משפט הטעם ההגיוני בעל המשמעות הוא,
א) אנכי יהוה מלך כל ידע לי בתוכן גילוי רז נעול =כך לידע עולה לכל גילוי רז בינה נכון ואמיתי=
= (מצירוף יוצא משפט הציווי, בעל משמעת, משמות י"ג- ט")=והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך+גימל.
ב) משפט הטעם ההגיוני בעל המשמעות הוא
בך גילוי תוכן טעם טהור קדש אמיתי לעול תפילין=(מצירוף יוצא משפט הציווי בעל המשמעת, מדברים, ו"- ח")
= וקשרתם לאות על ידך והיו לטטפת בין עיניך + גימל.
דוגמא נוספת לשמירת השבת.
(משפט המקור בעל המשמעות הוא)
א)בצו מלכי יהוה גילו מאכל אוצר ממש=בצו ממלך יהוה שמים וארץ אכלו.=
=(מהמשפט הנ"ל יוצא בצירוף משפט הציוי הבא, מבראשית פרק ב פסוק א)=
=א)ויכלו השמים והארץ וכל צבאם+גימל=(26 אותיות הויה).
משפט המקור בעל המשמעות הבא הוא
ב1)שש ימי בראשית אכלו עמל מילים בכך עולה היום גאלה=
=(מהמשפט הנ"ל יוצא בצירוף משפט הצוי הבא מבראשית פרק ב פסוק ב)=
=ב1)ויכל אלהים ביום השיבעי מכל מלאכתו אשר עשה+גימל,
(משפט המקור הבא הוא בעל המשמעות)
ב2)עמל ימי בראשית השביעו יום שבת שלום, כך גאלה=
=(המשך הפסוק הבא הוא מבראשית פרק ב פסוק ב)
=ב2)וישבת ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה+גימל.
משפט הטעם הבא הוא המקור בעל המשמעות
ג)ששת ימי בראשית אכלו עמל מילים ואת אור הבורא, בשבת תוך היקום שבע, ולכלל דתי גאלה.=
=(ממשפט זה יוצא בצירוף משפט הציוי הבא מבראשית פרק ב פסוק ג)=
=ג)ויברך אלהים את יום השיבעי ויקדש אתו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלהים לעשות+גימל
בגמרא (מסכת שבת דף קי"ח ע"ב)
אמר רבי יוחנן בשם רבי שמעון בר יוחאי אילמלי משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד ניגאלים
הבאתי כאן את נוסח משפטי המשמעת ואת נוסח משפטי המשמעות, ששניהם מקבילים לשתי שבתות.,
אם ישראל ישמרו (ירשמו ) אותם לפניהם וילמדו המשמעות והמשמעת מיד ניגאלים.
כידוע בקרב קדמונים יודעי ח"ן (כמפורט בספר האותיות וסודותיהן של ד"ר ש. ז. כהנא עמוד רז) היו 28 = כח
אותיות כולל הסופיות שאז היתה הבריאה בתחילה טובה מאוד, ואות אחת נעלמה, ובזמן הגאולה תתגלה,
אני מצאתי את אב_דה החסרה בסדר שהיא ג סופית לכן החזרתי והוספתי אותה לשימוש בפסוקים שהזכרתי.
השאלה האם בזמן גאולתנו הנוכחית הזו, יתרצה ויסתפק הבורא, שנשמור (=שנרשום לפננו) את כל המצוות
בין אדם למקום ,
ואת כל משפטי מקור הטעם ההגיוני ובעל המשמעות (כפי שבדוגמא להנחת תפילין, ומצות השבת.) באופן רוחני , בכח, כמו שעשה הבורא, ויתאפשר לנו להסיר מעלינו את החומר של עול המצוות המעשיות בפועל ממש, וגם בכך נהיה רכובים על חמורו של משיח , כי ידוע שהרחום ברא את החומר מהרוח (הרחום=החומר=מהרוח=החמור) וגם מפני שהמצוות בפועל של דת משה הם אינטרפרטציה של דתי זו שבכח, ושהיא המקור .
אשמח מאוד אם כבוד הרב יתיחס ויענה לשאלתי.
בברכה ה" ימלא כל משאלות ליבך לטובה
דוד
הנני פונה אליך עם שאלה בנושא, אופן קיום המצות בין אדם למקום.
לאחרונה ניגלה לי, שמנוסח משפט הגיוני, שהוא הטעם למצווה, שהוא המקור, ושהוא בעל המשמעות, ושממנו הבורא שומר (=רושם) בעזרת חכמת הצירוף, את נוסח משפט הציווי , שהוא משפט המשמעת, ושכך נוצר (=רצון) משמעתו מתוך משמעותו, לדוגמא מצוות הנחת התפילין,
משפט הטעם ההגיוני בעל המשמעות הוא,
א) אנכי יהוה מלך כל ידע לי בתוכן גילוי רז נעול =כך לידע עולה לכל גילוי רז בינה נכון ואמיתי=
= (מצירוף יוצא משפט הציווי, בעל משמעת, משמות י"ג- ט")=והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך+גימל.
ב) משפט הטעם ההגיוני בעל המשמעות הוא
בך גילוי תוכן טעם טהור קדש אמיתי לעול תפילין=(מצירוף יוצא משפט הציווי בעל המשמעת, מדברים, ו"- ח")
= וקשרתם לאות על ידך והיו לטטפת בין עיניך + גימל.
דוגמא נוספת לשמירת השבת.
(משפט המקור בעל המשמעות הוא)
א)בצו מלכי יהוה גילו מאכל אוצר ממש=בצו ממלך יהוה שמים וארץ אכלו.=
=(מהמשפט הנ"ל יוצא בצירוף משפט הציוי הבא, מבראשית פרק ב פסוק א)=
=א)ויכלו השמים והארץ וכל צבאם+גימל=(26 אותיות הויה).
משפט המקור בעל המשמעות הבא הוא
ב1)שש ימי בראשית אכלו עמל מילים בכך עולה היום גאלה=
=(מהמשפט הנ"ל יוצא בצירוף משפט הצוי הבא מבראשית פרק ב פסוק ב)=
=ב1)ויכל אלהים ביום השיבעי מכל מלאכתו אשר עשה+גימל,
(משפט המקור הבא הוא בעל המשמעות)
ב2)עמל ימי בראשית השביעו יום שבת שלום, כך גאלה=
=(המשך הפסוק הבא הוא מבראשית פרק ב פסוק ב)
=ב2)וישבת ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה+גימל.
משפט הטעם הבא הוא המקור בעל המשמעות
ג)ששת ימי בראשית אכלו עמל מילים ואת אור הבורא, בשבת תוך היקום שבע, ולכלל דתי גאלה.=
=(ממשפט זה יוצא בצירוף משפט הציוי הבא מבראשית פרק ב פסוק ג)=
=ג)ויברך אלהים את יום השיבעי ויקדש אתו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלהים לעשות+גימל
בגמרא (מסכת שבת דף קי"ח ע"ב)
אמר רבי יוחנן בשם רבי שמעון בר יוחאי אילמלי משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד ניגאלים
הבאתי כאן את נוסח משפטי המשמעת ואת נוסח משפטי המשמעות, ששניהם מקבילים לשתי שבתות.,
אם ישראל ישמרו (ירשמו ) אותם לפניהם וילמדו המשמעות והמשמעת מיד ניגאלים.
כידוע בקרב קדמונים יודעי ח"ן (כמפורט בספר האותיות וסודותיהן של ד"ר ש. ז. כהנא עמוד רז) היו 28 = כח
אותיות כולל הסופיות שאז היתה הבריאה בתחילה טובה מאוד, ואות אחת נעלמה, ובזמן הגאולה תתגלה,
אני מצאתי את אב_דה החסרה בסדר שהיא ג סופית לכן החזרתי והוספתי אותה לשימוש בפסוקים שהזכרתי.
השאלה האם בזמן גאולתנו הנוכחית הזו, יתרצה ויסתפק הבורא, שנשמור (=שנרשום לפננו) את כל המצוות
בין אדם למקום ,
ואת כל משפטי מקור הטעם ההגיוני ובעל המשמעות (כפי שבדוגמא להנחת תפילין, ומצות השבת.) באופן רוחני , בכח, כמו שעשה הבורא, ויתאפשר לנו להסיר מעלינו את החומר של עול המצוות המעשיות בפועל ממש, וגם בכך נהיה רכובים על חמורו של משיח , כי ידוע שהרחום ברא את החומר מהרוח (הרחום=החומר=מהרוח=החמור) וגם מפני שהמצוות בפועל של דת משה הם אינטרפרטציה של דתי זו שבכח, ושהיא המקור .
אשמח מאוד אם כבוד הרב יתיחס ויענה לשאלתי.
בברכה ה" ימלא כל משאלות ליבך לטובה
דוד