• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

זקוק להדרכה

עבד השם

New Member
שלום לכבוד הרב. קודם כל חשוב לי מאוד להודות לך על השיעורים הם מחזקים מאוד. אני בן 22 ב"ה חוזר שנתיים בתשובה ואין לי רב. בתחילת התשובה שלי הייתי שומע שיעורים של "הפחדות" ונכנס בי סם המוות חזק מאוד. וב"ה ה' זיכה אותי לשמוע הרבה שיעורים של הרב והכניס בי חיות ושמחה. ולאחר מכן נכנסתי לכולל והיה שם רב שניסה בכל דרך להרחיק אותי מרבנו וממש הגיע מצב שהמניעה הזו גרמה לי לחשק גדול להתקרב לצדיק יותר. ולאחר מכן נכנסתי לישיבה פלונית של ברסלב וגרם לי ליפול בדעתי מחמאת שעשו את הרב שם ממש לממשיך של רבנו. וגרם לי להתרחקות קצת מהדרך הטובה. ובאו לי בחלום רבי נחמן ורבי נתן ואמרתי להם שאני לא מתנגד בצחוק ורבנו הסתכל עליי במבט שהוא לא מרוצה מהדרך שלי שהתרחקתי. וכל הזמן היצר הרע במחשבות שלי מציע לי להיות חסיד של כל החסידויות רק לא ברסלב ואני נכנסתי לבילבולים רבים. והגעתי כעת למצב שאני מאוד מבולבל ומרגיש מה שרבנו אומר "זקן" שמרגיש שמבין הכל ואין חידוש. ואני לא מרגיש חיות מהלימוד וגם לא מהתפילה עד כדי כך שאני מתפלל יחיד ומרגיש עצב ועצל. וכל דבר שאני עושה סור מרע. הרע בא מהצד השני. נכנסתי לישיבה ואני מרגיש למדן בלי לב ומרגיש שזה לא אני ולא מקומי הישיבה. אז עזבתי והתחלתי ללמוד ולעבוד ואז היצר הרע של הרחוב מפריע לי מאוד. ואני לא יודע מה לעשות הכל חסום מכל הכיוונים וכל דבר כמעט זה עבירה. מה הרב היה מציע לי לעשות לצאת מהמצב התקוע הזה שאני קלוע בו והאם אפשר עצה לסדר יום שיהיה שמח בחלקי. תודה רבה :)
 

breslav

Member
בעזרהי"ת

שלום צדיק

זכית לראות את רבנו בחלום, זו מתנה נפלאה והוכחה שרבנו אוהב את עבודתך. כי אמר רבי נתן: הוּטַב בְּעֵינָיו (של רבנו) מְאד מִי שֶׁזָּכָה לִרְאוֹת אוֹתוֹ בַּחֲלוֹם, אֲפִלּוּ בְּחַיָּיו. וְאָמַר שֶׁיֵּשׁ אֲנָשִׁים מֵאֲנָשָׁיו שֶׁהוּא נִרְאֶה לָהֶם בַּחֲלוֹם בִּדְמוּת זָקֵן גָּדוֹל. וְאָמַר שֶׁאִם הָיִינוּ אֲנָשִׁים כְּשֵׁרִים כִּרְצוֹנוֹ הָיִנוּ יְכוֹלִים לִשְׁמעַ מִמֶּנּוּ דְּבָרִים גְּדוֹלִים וְנוֹרָאִים בַּחֲלוֹם. (חיי"מ תצ"ז).
זה שהבנת מרבנו שאינך בדרך הנכונה, זו גם מתנה נפלאה שרבנו ירד לכוון אותך, כי אתה חשוב לו מאוד.

תחזור לתמימות שלך שבה היית בתחילת דרכך בעבודת ה'. אני מבין שכל הניסיונות שלך ללכת לישיבה וכו', נובע מרצונך וכיסופיך להתקרב יותר ויותר לקב"ה, אך נוכחת לדעת שהם הרחיקו אותך במקום לקרב.

העצה היעוצה לך, תחזור לתמימות שבה היית, כלומר אתה לא צריך עזרה מאף אחד להתקרב אל ה', אתה בעצמך לבד ידעת את הדרך אל ה'. תתחיל מחדש, תשחזר את מה שהיית רגיל לעשות לבד לפני שהלכת ללמוד מאחרים. למשל, דיבור אישי עם הקב"ה, ללכת לקראתו בעשיית מצוות וכו', קח ספרים האהובים עליך ותלמד אותם בקצב שלך לפי הזמן שלך בלי הכרח ובלי התחייבות, אלא רק בכיף ובאהבה לעשות נחת רוח לקב"ה, ולא משנה הכמות, אלא הכוונה הטובה.

תמשיך לעבוד בשמחה את עבודתך, אחרי העבודה תפוס לך פינה שקטה לבד, תלמד את הסדר שעשית לעצמך, תתבודד עם הקב"ה ותחזור לגן עדן שנאבד לך.
ואם אינך נשוי כדאי להתחיל להפגש עם שידוכים לבנות לך את קן האושר.

תהיה בקשר וספר לי איך אתה מטפס חזרה על דרך המלך.

אברהם ציון
 

עבד השם

New Member
תודה רבה מעומק הלב כבוד הרב. כל עצה שאתה כותב אני כמוצא שלל רב. ואעשה כן ובע"הי אשמור על קשר בשמחה רבה. וד"א עצם הקריאה נכנסה בי שמחה עצומה וחיזוק שוב תודה. :)
 

עבד השם

New Member
שלום כבוד הרב. אני מקיים את העצות שנתת לי ואני ממש שמח בחלקי והסתלקו הבילבולים ואני חזרתי ב"ה כל יום לשעה התבודדות ולדבר עם ה' על כל צעד ושאל וכמובן סדר לימוד ותפילות במניין למרות שבשחרית קצת קשה אבל אני לא דוחק תשעה הרצון מונח עדיין שם. רציתי לשאול את הרב על עניין התשובה מה שרבנו מדבר בליקוטי מוהר"ן תורה ד' על עניין שעוונותיו חקוקים לו על עצומתיו. אני תמיד זכיתי ב"ה להקפיד שאם נפלתי ח"ו אז אני עושה תשובה בכללות ואז בפרטי פרטות. איזה יום הייתי בכולל ואברך אחד אמר לי שאסור לפרט על פגמי עיניים שלא יבוא לידי הירהורים. ומאז שאני הפסקתי לפרט על לדוגמה שראיתי את זאת ואת זאת. והמוח שלי לא נקי כמו מקודם מאז שאני עושה וידוי דברים על העיניים בכללות. רציתי לדעת מה הרב אומר לגבי וידוי דברים בפרטות לגבי פגמי עיניים? והאם מה שמובא בשערי קדושה שאם ח"ו אדם פגם באיבר או גיד מסוים אז יסתלק האור מאותו האזור. האם לדוגמה כשבאה לי מחשבה זרה ולא שמתי לב והיררתי בה אז הסתלק האור ובא החושך (הטומא). ולדוגמה לאחר מכן הררתי בדבר תורה מה זה אומר שהאור לא יתלבש על אותו האזור עד שלא ישוב בתשובה על כך? אני ת'אמת ממש לא אוהב להכנס לשאלות כאלה כי אני משתדל להיות פשטות אבל זה דברים שפעם למדתי וזה תמיד יושב לי בראש ואיני יודע מה לעשות ואני רוצה לעשות את רצון ה' על הצד הטוב ביותר בישביל להדבק בו. :) תודה רבה.
 

breslav

Member
בעזרהי"ת

שלום ידידי

מחשבה זרה או מחשבה רעה שנכנסת בראש, אומר רבנו שהיא לא נחשבת לך עוון, כי לא אתה מתכנן מה לחשוב, שלחו לך אותה בראש. רק אם אתה לוקח את המחשבה וממשיך להרהר בה ולטחון אותה, אזי זה נחשב עוון. כשבאה מחשבה רעה היא באה לעשות לעצמה תיקון, כלומר שבאותו רגע תדבר עם ה' ותאמר לו רבונו של עולם אני נגד המחשבה הזו, אני רוצה אותך ובזה תיקנת אותה.

בהצלחה

אברהם
 
חלק עליון