שיחה כט'
ועל למוד הפוסקים הזהיר מאד מאד ביותר מכל הלמודים. וראוי ללמד כל הארבעה שלחן~ערוך כלם מראשם עד סופם כסדר. אם יכול ללמד כל הארבעה שלחן~ערוך עם כל הפרושים הגדולים מה טוב. ואם לאו על כל פנים ילמד כל הארבעה שלחן~ערוך הקטנים. והוא תקון גדול מאד. כי על~ידי חטאים נתערב טוב ורע, ועל~ידי למוד פוסק שמברר הכשר והפסול המתר והאסור הטהור והטמא, על~ידי זה נתברר ונפרש הטוב מן הרע וכמבאר במאמר ראיתי מנורת זהב (לקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן ח') ובשאר מאמרים (עין שם, סימן סב) מעלת למוד הפוסקים. ואמר שכל איש ישראלי מחיב ללמד בכל יום ויום פוסקים ולא יעבר. ואף אם הוא אנוס ואין לו פנאי, ילמד על~כל~פנים איזה סעיף שלחן~ערוך באיזה מקום שהוא אפלו שלא במקומו שהוא עומד עתה בשלחן~ערוך. כי צריך ללמד איזה דין בשלחן~ערוך בכל יום ויום כל ימי חייו. וכשאינו אנוס ילמד כסדר כל הארבעה שלחן~ערוך מדי יום ביומו וכשיגמר ויסים הארבעה שלחן~ערוך יחזר ויתחיל ללמדם כסדר. וכן ינהג כל ימי חייו: