ג'סיון פגיעה בתלמיד
בס"ד
ספר חפץ חיים
לשון הרע :תועלת -סיוע למדובר
240 יום
ג' סיון
פגיעה בתלמיד
בסופו של דבר , על המורה להזהר מאוד שלא לפגוע בתלמיד שלא כדין , לפעמים חייב המורה לנקוט באמצעי ענישה , כדי לשמור על המשמעת בכיתה או לטובתו של התלמיד , ולמען התפתתותו והתקדמותו כפי שהזכרנו לעיל {יום 26 } על המורים להביא בחשבון את ההשפעות לטווח ארוך שתיגרמנה מתיעוד או מסיפור או מסיפור מגרעותיו של התלמיד ,
על המורה לשקול היטב היטב את נחיצות פעולותיו לאור תוצאותיהן האפשריות ,
"שירגיל את עצמו שלא לשוח כלל בבית המדרש ובבית הכנסת "
ספר שמירת הלשון
פירוש הלכה ג' סיוןמחזור ב'
עצה טובה
ובאמת היה נראה לי בתורה עצה למי שרוצה לשמור פיו ולשונו מדבורים אסורים שירגיל את עצמו שלא לשוח כלל בבית -המדרש ובית -הכנסת , כי מלבד שהוא מצווה רבה בלאו הכי משום קדושה המקום ,כמו שכתבו הספרים הקדושים , עוד הוא ותפלותיו בשלמות ,שלא יחסור לו שום ענית אמן ואמן יהא שמה רבא וקדושה וברכו ,ב ,שעל -ידי זה יהיה לו בחשון ימי חייו לערוך עשרה שנים שלא היה בהם שום דבור אסור :כי איש הישראלי מצוי בכל יום בבית -המדרש בכל תפלותיו , וזמן -מה אחר תפילה ,לפחות מערך ארבע שעות ביום : ובפרט אם יש ל גם -כן עת קבוע לתורה בכל יום בבית המדרש, - לערוך שתי שעות ,לפי זה ,לערוך חלק רביעי מכל מעת -לעת מיוחד אצלו לתורה ולעבודה ,אם -כן מה טוב יהיה לו לעתיד ,כשיצטרף חלק רביעי מימי חייו שלא היה בהם שום דבור אסור , רק תורה ועבודה ,ג. שעל -ידי -זה יהיה נקל לו ממילא בכל היום גם -כן לשמור את כוח הדיבור שלו , אחרי שהרגיל את נפשו בכל יום לכבוש את כוח הדיבור שלו חמש או שש שעות , כל עת שבתו בבית המדרש.
ספר חפץ חיים
לשון הרע :תועלת -סיוע למדובר
240 יום
ג' סיון
פגיעה בתלמיד
בסופו של דבר , על המורה להזהר מאוד שלא לפגוע בתלמיד שלא כדין , לפעמים חייב המורה לנקוט באמצעי ענישה , כדי לשמור על המשמעת בכיתה או לטובתו של התלמיד , ולמען התפתתותו והתקדמותו כפי שהזכרנו לעיל {יום 26 } על המורים להביא בחשבון את ההשפעות לטווח ארוך שתיגרמנה מתיעוד או מסיפור או מסיפור מגרעותיו של התלמיד ,
על המורה לשקול היטב היטב את נחיצות פעולותיו לאור תוצאותיהן האפשריות ,
"שירגיל את עצמו שלא לשוח כלל בבית המדרש ובבית הכנסת "
ספר שמירת הלשון
פירוש הלכה ג' סיוןמחזור ב'
עצה טובה
ובאמת היה נראה לי בתורה עצה למי שרוצה לשמור פיו ולשונו מדבורים אסורים שירגיל את עצמו שלא לשוח כלל בבית -המדרש ובית -הכנסת , כי מלבד שהוא מצווה רבה בלאו הכי משום קדושה המקום ,כמו שכתבו הספרים הקדושים , עוד הוא ותפלותיו בשלמות ,שלא יחסור לו שום ענית אמן ואמן יהא שמה רבא וקדושה וברכו ,ב ,שעל -ידי זה יהיה לו בחשון ימי חייו לערוך עשרה שנים שלא היה בהם שום דבור אסור :כי איש הישראלי מצוי בכל יום בבית -המדרש בכל תפלותיו , וזמן -מה אחר תפילה ,לפחות מערך ארבע שעות ביום : ובפרט אם יש ל גם -כן עת קבוע לתורה בכל יום בבית המדרש, - לערוך שתי שעות ,לפי זה ,לערוך חלק רביעי מכל מעת -לעת מיוחד אצלו לתורה ולעבודה ,אם -כן מה טוב יהיה לו לעתיד ,כשיצטרף חלק רביעי מימי חייו שלא היה בהם שום דבור אסור , רק תורה ועבודה ,ג. שעל -ידי -זה יהיה נקל לו ממילא בכל היום גם -כן לשמור את כוח הדיבור שלו , אחרי שהרגיל את נפשו בכל יום לכבוש את כוח הדיבור שלו חמש או שש שעות , כל עת שבתו בבית המדרש.