מאמרים וראיונות

וְעָשָׂה לוֹ, כְּתֹנֶת פַּסִּים

גולשים כותבים | רזין | י"ח כסלו התשע"ו | 2391 | 0 | |

וְעָשָׂה לוֹ, כְּתֹנֶת פַּסִּים

"ויִשְׂרָאֵל, אָהַב אֶת-יוֹסֵף מִכָּל-בָּנָיו--כִּי-בֶן-זְקֻנִים הוּא, לוֹ; וְעָשָׂה לוֹ, כְּתֹנֶת פַּסִּים" 
וכי בן זקנים היה יוסף הלא בנימין היה הקטן?
למה נתכוונה התורה הקדושה בדבר הזה?

המלה זקנים - היא רמז ל-ז' קנים היינו שבע קנים למנורה [בגימטריא אור-וגם רז] שהיא בחינת ''כנסת ישראל'' והיא כללות נשמות כל עם ישראל, הנכללים ביעקב אבינו, וצריך ליעקב אור להזין את המנורה, שרק צדיק יסוד עולם כיוסף מאציל אורו על המנורה.
שיוסף הוא האור של יעקב, וכדי לחזק סברה זו, נסמוך על הפסוק ''וַיַּלְבֵּשׁ אֹתוֹ בִּגְדֵי-שֵׁשׁ'' היינו בפשט פרעה מלביש את יוסף בגדי שש וברמז הקב''ה מכתיר אותו בשש כתרי הויה שכוחם כ''ו היינו שש פעמים שם ה' [הויה 26] מתלבש ביוסף שהוא כאמור לעיל, ששה קנים למנורה ויעקב הוא הקנה השביעי, שקול לשבת קודש שהיא אמת.

בשמו של יעקב 182 מלובש שם ה' שבע פעמים היינו 26 כפול שבע נקבל 182 כמנין יעקב לאמור לנו שיעקב ויוסף הם יחדיו האור [למנורה] הגנוז לכל עם ישראל בשלמות.

כאמור שהמנורה ללא אורו של יוסף המשביר לכל אין בכוחו של יעקב להאיר את שאר הקנים שבלעדי שש [ימי החול לחברם לשבת קודש] אין חיבור לשבע.
וכל האמור הוא בצדקותו של יוסף בשמירת העינים שמר על רמ''ח איבריו ושס''ה גידיו, ועמד בניסיון הקשה יום יום מאשת פוטיפר.
לכן יעקב ידע מעלתו זו של יוסף ''וְאָבִיו, שָׁמַר אֶת-הַדָּבָר''

ליעקב חסר גיד הנשה דהיינו היו ליעקב 364 גידים ולא שס''ה ודבר זה השפיע על יעקב וחסרה ממנו ראיית העתיד הנבואה, מתוקף הגיד ''וַתֵּקַע כַּף-יֶרֶךְ יַעֲקב'' ''עַ ל-כֵּן לֹא-יֹאכְלוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת-גִּיד הַנָּשֶׁה'' שאם היה בו שס''ה הגידים לא היה שולח את יוסף לחפש אחר אחיו בשכם, כי לאחרי זה לא ראהו כ''ב שנים והביא הדבר צער רב ליעקב ונסתלקה רוח הקודש ממנו היינו הכוח נבואי.

כשנודע ליעקב שיוסף בנו חי ''וַתְּחִי, רוּחַ יַעֲקֹב אֲבִיהֶם''

אמר לו הקב''ה: ''וַיּאמֶר אֱלהִים לְיִשְׂרָאֵל בְּמַרְאת הַלַּיְלָה,וַיאמֶר יַעֲקב יַעֲקב;וַיאמֶר, הִנֵּנִי....יאמֶר,אָנכִי הָאֵל אֱלהֵי אָבִיךָ;אַל-תִּירָא מֵרְדָה מִצְרַיְמָה, כִּי-לְגוֹי גָּדוֹל אֲשִׂימְךָ שָׁם. ... אָנכִי, אֵרֵד עִמְּךָ מִצְרַיְמָה, וְאָנכִי, אַעַלְךָ גַם-עָלה; וְיוֹסֵף, יָשִׁית יָדוֹ עַל-עֵינֶיךָ''

נאמר פעמיים ''יַעֲקב יַעֲקב'' כמנין 364 שהם אותם שס''ד הגידים כרמז לגיד החסר, וה' אומר לו ''וְאָנכִי, אַעַלְךָ גַם-עָלה'; אני אעלה לך את הגיד החסר וזאת מתוקף זכותו של יוסף וצידקותו הוא ישית מזכותו ויאציל עליך את הגיד החסר, ולראיה בזה גיד כמנין שבע עשר המקבילים לשבע עשרה שנים שיעקב חי אותם בסוף חייו במצריים, ורק בסוף ימיף הושלם לו הגיד החסר. שהיה זה תיקונו בבחינת זמן של ששקול לשבע עשרה כמנין הגיד החסר, וכשהושלם לשס''ה אז נאמר בפסוק,
מט,א וַיִּקְרָא יַעֲקֹב, אֶל-בָּנָיו; וַיֹּאמֶר, הֵאָסְפוּ וְאַגִּידָה לָכֶם, אֵת אֲשֶׁר-יִקְרָא אֶתְכֶם, בְּאַחֲרִית הַיָּמִים''
המלה וְאַגִּידָה [וְאַ-גִּידָ-ה] רומזת את השלמת הגיד שחסר ליעקב, ומיד שהושלם התחבר לרוח הקודש ורצה לומר לבניו את נבואת אחרי הימים-הלא היא הגאולה שתבוא בקרוב מאוד מאוד מאוד! אמן ואמן.

מעוניינים לפרסם מאמר באתר שלנו? שלחו אלינו את המאמר ובמידה ויימצא מתאים אנו נפרסם אותו - לשליחת מאמר לחצו כאן

תגובות הגולשים



אתר של שמחה
עמוד הבית
דברי הרב אברהם ציון סייג נ"יספר הרב דבש מסלעדרושים מתנדבים לאתריצירת קשרהיה שותף להפצת האתרלוח שנה עברי / לועזי
רדיו קול הנחללוח שידוריםתוכניות מוקלטותהאזנה בטלפון 077-2218-148אפליקצייה בAppStoreאפליקצייה בGooglePlayחדשות מוסיקה יהודית
היכרויות לציבור הדתיהרשמה לאתר בחינםמצאו זיווג באתרתמיכה באתרמאמרים משפחה וזוגיותפורום משפחה וזוגיות
חסידות ברסלבפרשת השבועחגים ומועדיםמשפחה וזוגיותטיפים ועצותאמונה והשקפהנקודות טובותתורה ומצוותסיפורים מהחייםפגוש את הרב הילולת הצדיקיםאמרות חז"ל ומשליםמוסיקה יהודיתאומן ראש השנהגולשים כותביםסיפורי ישועות - הצדיק מיבניאל זצ"ל
תורה נביאים כתוביםפרשות השבוע (בתנ"ך)תהיליםפרקי אבותקיצור שולחן ערוך (ליוצאי אשכנז)שמירת הלשון - החפץ חייםתפילות וסגולות
ליקוטי מוהר"ןליקוטי מוהר''ן תנינאקיצור ליקוטי מוהר''ן השלםקיצור ליקוטי מוהר''ן השלם תנינאליקוטי תפילותסיפורי מעשיותליקוטי עצותשיחות הר"ןספר המידותשמות הצדיקיםמשיבת נפש
כל הפורומיםפורום שאלות לרב אברהם ציון נ"יפורום חסידות ברסלבפורום דברי תורהפורום דברי שמחהפורום משפחה וזוגיותפורום חדשות מוסיקה יהודיתפורום חדשות ואקטואליה
תהילים יומישידור ישיר - אומןגלריית תמונותיארצייט יומיהדף היומי מזג האוויר